וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: הפעוטה לא מתה מהחיסון

קובי מנדל ונעמה טלמור

26.11.2009 / 17:05

הפעוטה מנצרת שסבלה ממחלות רקע, מתה יומיים לאחר שחוסנה נגד השפעת. מנתיחת הגופה עולה כי הפעוטה מתה מסיבוך בכליות. במקביל דווח על שני מקרי תמותה נוספים מהשפעת

פעוטה בת שנתיים, חולת כליות שבליבה הושתל קוצב לב, מתה הבוקר (חמישי) בביתה שבנצרת. הפעוטה קיבלה לפני יומיים חיסון נגד שפעת החזירים ביחידת הדיאליזה בבית החולים רמב"ם בחיפה.

גופתה של הפעוטה הועברה למכון לרפואה משפטית, שם בוצעה נתיחה שלאחר המוות. ממצאי נתיחה ראשוניים מעלים כי הפעוטה מתה מסיבוך בכליות. ממשרד הבריאות נמסר כי אירוע דומה התרחש אצל הפעוטה לפני כחודש ימים. עוד אומרים במשרד כי אין כל עדות לתגובה הקשורה בחיסון.

בבית החולים רמב"ם ציינו כי הפעוטה סבלה ממספר מחלות קודמות, ובין השאר טופלה תקופה ארוכה במחלקה הנפרולוגית. "במסגרת טיפול זה אף עברה מספר פעמים בשבוע דיאליזות. למרות שככל הנראה אין כל קשר בין מותה של הפעוטה ובין מתן החיסון, הורה מנהל בית החולים על קיום בירור מיידי של השתלשלות האירועים בימים שטרם מותה של הפעוטה".

עוד נמסר מבית החולים כי "כולנו תקווה שהנתיחה לאחר המוות תסייע להבין לעומק את הנסיבות שהביאו למות הפעוטה. הנהלת המחלקה והנהלת בית החולים מביעים את צערם העמוק על מותה של הפעוטה ושולחים תנחומים למשפחה האבלה".

בנוסף, דווח היום על שלושה מקרי תמותה נוספים מהמחלה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. אישה בת 70 שסבלה ממחלות נוספות, גבר בן 71 שסבל אף הוא ממחלות רקע וגבר בן 52 שסבל ממחלות רקע מתו היום מסיבוכי השפעת. כיוון שלא ניתן לשלול את האפשרות שמותם נגרם על ידי שפעת החזירים, הוחלט לצרפם למניין קורבנות המחלה.

(עדכון ראשון: 14:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully