וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל תצא מצפון רג'ר "תוך שעות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.11.2009 / 10:58

עיתון לבנוני דיווח שישראל תיסוג בקרוב מחלקו הצפוני של הכפר. על פי הפרסום, את מקום ישראל יתפוס כוח יוניפי"ל. מקורות בלבנון וביוניפי"ל הבהירו שלא עודכנו על התפתחויות

ממשלת ישראל הודיעה למפקדת יוניפי"ל בדרום לבנון כי בכוונתה להתפנות מחלקו הלבנוני של הכפר רג'ר בתוך זמן קצר, ואולי אף בתוך שעות – כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" שציטט בכיר במטה האו"ם שבניו יורק. על פי הבכיר, הנסיגה הישראלית מהכפר תהיה מלאה, והיא תעביר את השליטה בו לאו"ם לאחר שתפנה את כל המנהלות האזרחיות בכפר.

"צעד זה צפוי למתן במעט את הביקורת הבינלאומית על ישראל, לאחר שהאיחוד האירופי הבהיר כי סבלנותו פוקעת בכל הנוגע לסוגיית ההתנחלויות", הסביר המקור. למרות הדיווח, הבהירו מקורות ביוניפי"ל לעיתון כי לא עודכנו על נסיגה ישראלית קרובה מחלקו הצפוני של הכפר. גם מקורות ביטחוניים לבנונים אמרו דבר דומה לעיתון.

דיפלומט ערבי במטה האו"ם אמר לעיתון כי ישראל יודעת שהמשך השהייה בחלקו הלבנוני של הכפר "אינה משרתת את המאזן האסטרטגי שלה באזור ומרככת את הלחץ על חיזבאללה וסוריה". הדיפלומט הוסיף כי נסיגה ישראלית מחלקו הצפוני של הכפר תהיה נסיגה ראשונה של ממשלת נתניהו "הקיצונית" משטח כבוש, "וזאת למרות שמדובר בממשלה שחרתה על דגלה סיסמאות נגד ויתור על אדמות".

זו לא הפעם הראשונה שכלי תקשורת בלבנון מדווחים על כך שישראל עומדת לסגת מחלקו הצפוני של הכפר. בשנה שעברה דווח כי ישראל השלימה את ההכנות לנסיגה והיא עומדת לסגת ולהעביר את השליטה לאו"ם. בנוסף דווח כי שליח האו"ם בלבנון, מייקל וויליאמס, הגיע לת"א על מנת לתאם את אותה נסיגה.

עם סיום מלחמת לבנון קבע האו"ם בהחלטה 1701 כי רק עם נסיגת צה"ל מחלקו הצפוני של הכפר, תושלם נסיגת ישראל לקו הגבול הבינלאומי. רג'ר מונה כ-2,100 תושבים, שכשני שליש מהם חיים בחלק הצפוני שמצא בשטח לבנון ומופרד מהחלק הדרומי באמצעות מוצב צה"ל. עם כניסת הפסקת האש בין ישראל ללבנון לתוקף, נסוג צה"ל ממרבית שטחה של דרום לבנון, אך המשיך להחזיק בחלקו הלבנוני של הכפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully