וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג ההודיה: בלונים, תרנגולים והמון שופינג

לכבוד חג ההודיה נערך בניו יורק מצעד הבלונים המסורתי של רשת מייסיס, בזמן שהנשיא אובמה העניק חנינה לתרנגול הודו מאושר. כעת מתכוננים בחנויות ל"יום שישי השחור"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה זכה אתמול (רביעי) להעניק את החנינה הנשיאותית הראשונה שלו וחסך מתרנגול ההודו "אומץ" להיות מרכיב מרכזי בארוחת החג. הבית הלבן נוהג לחנון תרנגולי הודו מאז ימיו של הנשיא טרומן ב-1947, למרות שבשנה שעברה ספג הנשיא ג'ורג' בוש ביקרות לאחר שהעניק חנינה לתרנגול ואז סעד אחד אחר.

ברק אובמה מעניק חנינה לתרנגול הודו לכבוד חג ההודיה. AP
נראה טעים, אבל ייזכה לחיות. אובמה והתרנגול/AP

אובמה אמר כי בנותיו, סאשה ומאליה, הן ששכנעו אותו לוותר על אכילת ההודו. "הודות להתערבותן של מאליה וסאשה - כי אני התכוונתי לאכול את המסכן הזה - יימנע ממנו הגורל הנורא והטעים הזה", אמר אובמה. הנשיא ניצל את ההזדמנות כדי לברך את מיליוני האמריקאים ובעיקר את החיילים ובני משפחותיהם בחג שמח.

הארגון לזכויות בעלי החיים העולמי - PETA - החליט להעניק לבנות הנשיאותיות מעמד של כבוד במחלקת הילדים של הארגון. "אנו רוצים להודות להם על מעורבותן בחנינת תרנגול ההודו בחג ההודיה הזה", נמסר מן הארגון. עם זאת, ביקש הארגון כי התרנגול לא יישלח לדיסנילנד להשתתף במצעד ראש השנה האזרחית ולחיות שם את שארית חייו "ברוגע ובשלווה", כפי שתוכנן, אלא יישלח לחופשי.

הארגון עורר מחלוקת בחג הזה, כאשר מספר תחנות טלוויזיה החליטו לפסול לשידור פרסומות בהן קורא הארגון למעבר לצמחונות וילדה קטנה נראית בארוחת החג כשהיא "מודה לחוות לגידול תרנגולי הודו, שדוחפות אותם לתאים קטנים וחושכים למשך כל חייהם". מספר תחנות טלוויזיה סרבו לשדר את הפרסומת בזמן המצעד המסורתי של החג, בטענה שהיא "לא מתאימה לרוח החג".

מה שיותר מתאים לרוח החג הוא המצעד המסורתי של רשת מייסיס, ואתם מוזמנים להציץ לו בקטע הוידאו המצורף. מנהג אמריקאי נוסף שמזוהה עם חג ההודיה הוא "יום שישי השחור", היום הראשון שלאחר חג ההודיה שמסמן את יריית הפתיחה לחודש שופינג קדחתני, במהלכו קונים האמריקאים מתנות לחג המולד עבור המשפחה, החברים וכל מי שהם רק מסוגלים לחשוב עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully