וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן המליץ לרה"מ: ויינשטיין לתפקיד היועמ"ש

26.11.2009 / 10:00

שר המשפטים בחר את מועמדו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה: עורך הדין הפלילי יהודה ויינשטיין, אחד מארבעת המומלצים שגיבשה ועדת האיתור. המינוי טעון אישור של הממשלה

שר המשפטים יעקב נאמן, הודיע הבוקר (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט להמליץ על עו"ד יהודה ויינשטיין לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

בהודעה שפרסמה לשכת שר המשפטים נמסר שהחלטתו של נאמן נעשתה לאחר עיון בחומרי ועדת האיתור ובחומרים נוספים שהועברו לו, וכן בעקבות שיחות עם הממליצים ופגישות עם המועמדים.

"שר המשפטים רואה בכל המועמדים שהומלצו על ידי הוועדה הציבורית-מקצועית למינוי היועץ המשפטי לממשלה, ובכלל זאת הפרופ' ידידיה שטרן שהודיע על הסרת מועמדותו - מועמדים הראויים לכהן במשרה זו", נכתב בהודעה.

"אולם, לאחר בחינה עמוקה של הנושא, השתכנע כי עו"ד יהודה ויינשטיין הוא המועמד המתאים ביותר לעת הזו, בה יש צורך ממשי לחזק את שלטון החוק ומערכת האכיפה ולהילחם בפשיעה. זאת בשל ניסיונו העשיר ביותר, הכולל עיסוק מעשי במגוון רחב של תחומי משפט - הן במסגרת המערכת הציבורית והן במסגרת פרקטיקה פרטית".

עו"ד ויינשטיין היה המועמד היחיד שהייתה לגביו הסכמה בוועדת האיתור, אולם בשל ההתנהלות הפנימית של הוועדה הוא לא זכה לרוב הנדרש של ארבעה מחבריה. מינויו תלוי עדיין באישור הממשלה.

וינשטיין, בן 65, נחשב למומחה בעבירות צווארון לבן. גם בשנת 2004 היה מועמד לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, אך אז, כידוע, נבחר מני מזוז. ב-2007 היה אחד המועמדים הסופיים לתפקיד פרקליט המדינה. ויינשטיין מייצג היום, בין השאר, את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, את השופט לשעבר דן כהן, ואת "רופא הסלבריטאים" ומנהל חדר המיון בבית החולים איכילוב לשעבר, ד"ר ג'קי סרוב, שהורשע בלקיחת שוחד מאסי אבוטבול.

בעבר אף ייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת עמדי, את נשיא המדינה לשעבר עזר ויצמן בפרשת סרוסי ואת אריה דרעי בפרשת בר-און חברון. כמו כן הוא ייצג את מו"ל "מעריב", עופר נמרודי, בפרשת האזנות הסתר ואת השופטת דליה מארק-הורנצ'יק שנחשדה בהפרת אמונים.

מועמד מרשימת הוועדה

השבוע דווקא אמר השר נאמן כי "המועמד שיתמנה ליועץ המשפטי לממשלה בתחילת השנה הבאה, לא ייבחר בהכרח מתוך 'רשימת הארבעה', שגיבשה ועדת האיתור". לקראת הראיונות שערך ביום שני עם המועמדים אמר נאמן: "אני לא ועדה. פשוט התבקשתי לבחון, כפי שהיה נהוג גם בעבר, את מי שר המשפטים ממליץ בפני הממשלה למנות כיועצה המשפטי".

הוא הוסיף אז כי אין בכוונתו לעקוף את החלטות הוועדה, אך הוא אינו מחויב להמלצותיה. "הוועדה בעצם אמרה לנו שהיא הגיעה למבוי סתום, ואף מועמד לא נהנה מהסכמתם של ארבעת חבריה", אמר, "במקום זה, הם המליצו על ארבעה מועמדים שזכו לתמיכה של שלושה מחברי הוועדה - מה שלא הופיע בהנחיות כשהיא הוקמה".

אתמול הסיר את מועמדותו לתפקיד היועץ ידידיה שטרן, שהיה אחד מארבעת המומלצים לתפקיד. לדבריו, הסיבה לפרישתו היא החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לא לפצל כעת את תפקיד היועץ משפטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully