וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספינה שוקעת: צים הפסידה כ-206 מ' דולר

יעל חלק

26.11.2009 / 9:50

החברה לישראל מסכמת את הרבעון השלישי עם הפסד של 11 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 253 מיליון דולר לבעלי המניות ברבעון המקביל. האחראית העיקרית: חברת הבת צים

חברת ההחזקות החברה לישראל מסכמת את הרבעון השלישי עם הפסד של 11 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 253 מיליון דולר לבעלי המניות ברבעון המקביל. האחראית העיקרית לכך היא צים, שסיימה את הרבעון השלישי עם הפסד של כ-206 מיליון דולר, לעומת הפסד של 61 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות החברה לישראל ברבעון השלישי צנחו ב-42% והסתכמו ב-3.4 מיליארד דולר, לעומת הכנסות בהיקף של 6 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

החברה לישראל היא חברת החזקות המוחזקת על ידי קבוצת עופר (55%) ועל ידי בנק לאומי, הספנות (צים), האנרגיה (בז"ן), התחבורה והטכנולוגיה המתקדמת (טאואר).

כחברת השקעות, מושפעות התוצאות הכספיות של החברה לישראל מתוצאות החברות המוחזקות שלה. ברבעון השלישי תרמה כי"ל 136 מיליון דולר לרווחי החברה לישראל, בז"ן תרמה 45 מיליון דולר, צים הובילה להפסד של 206 מיליון דולר וטאואר תרמה להפסד של 10 מיליון דולר.

גם במבט על תשעת החודשים הראשונים של השנה הייתה זו צים שהקשתה על התנהלות החברה לישראל, וכי"ל שהצליחה למנוע ממנה לטבוע - הכנסות החברה ירדו ב-45% והסתכמו בכ-9 מיליארד דולר. בשורה התחתונה מציגה החברה הפסד של 120 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 632 מיליון בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה תרמה כי"ל 302 מיליון דולר לרווחי החברה לישראל, בז"ן הוסיפה 72 מיליון דולר, אך צים וטאואר גררו להפסדים בהיקף של 508 ו-33 מיליון דולר בהתאמה.

בדו"חותיה כותבת החברה כי "הימשכות התנאים הקשים בשוק הספנות הבינלאומי השפיעה באופן שלילי על צים ועל התוצאות העסקיות שלה, עמידתה באמות המידה הפיננסיות ועל יכולת הגיוס כמו גם על תנאי המימון שלה". נכון לסוף ספטמבר הסתכם ההון החוזר השלישי של צים ב-2 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully