וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבעה פיצויים מהרשות הפלסטינית - והפסידה

גלעד גרוסמן

26.11.2009 / 10:17

אישה שנפצעה בפיגוע בתחנה המרכזית בעפולה ב-2001, תבעה את הרשות ואת יאסר ערפאת בטענה שהיו אחראים לפיגוע. תביעתה נדחתה בשל קושי להוכיח קשר בין המחבלים לרשות

בית המשפט המחוזי בנצרת דחה תביעה אזרחית שהוגשה נגד הרשות הפלסטינית, בעקבות פיגוע הירי בתחנה המרכזית בעפולה ב-2001. בפיגוע נהרגו שני בני אדם וכ-50 נפצעו. השופט החליט לדחות את התביעה לאחר שלדעתו לא הוכח קשר בין המחבלים שביצעו את הפיגוע לרשות.

אחת מפצועות הפיגוע הגישה תביעה נגד הרשות ונגד יאסר ערפאת, שלטענתה היו אחראים לפיגוע. התביעה נגד ערפאת בוטלה לאחר מותו. בתביעה היא טענה שאחד משני הרוצחים היה שוטר ברשות והשני השתייך לגדודי חללי אל-אקצה של הפת"ח, ושהם קיבלו הנחיות לבצע את הפיגוע מהרשות.

השופט אברהם אברהם קבע אתמול (רביעי) שלא הוכחה זהות המחבלים, השתייכותם הארגונית או כל קשר לרשות הפלסטינית. התובעת עצמה הודתה שהטענה שהמחבלים היו שוטר פלסטיני וחבר בגדודי אל-אקצה מבוססת על דברים שנאמרו לה בבית החולים ועל דיווחים בתקשורת.

"האירוע שבגינו הוגשה התביעה הינו אירוע קשה, בו מצאו את מותם אזרחים תמימים, ואזרחים אחרים ובהם התובעת – נפצעו. ליבי עם קורבנותיו על מעשה הנבלה שנעשה בידי שני מרצחים", כתב השופט בפסק הדין. "אלא שבית המשפט פועל על פי דיני הראיות, להבדיל ממקומות אחרים, שכללי קביעת העובדות בהם עשויים להיות שונים, כגון במחקר אקדמי או ידיעה עיתונאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully