וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום אמריקאי לסין: ישראל תתקוף את אירן

אזהרה אמריקאית מפני תקיפה ישראלית על מתקני הגרעין האירנים, היא שהביאה את הסינים לשקול מחדש את עמדתם ביחס לטהרן, ואולי סללה את הדרך להחרפת העיצומים נגדה

ישראל עלולה להפציץ באירן ולגרום למשבר באזור המפרץ הפרסי – זה היה המסר האמריקאי ששכנע את סין לשקול מחדש את עמדתה ביחס לתוכנית הגרעין האירנית, ואולי סלל את הדרך להחרפת העיצומים נגדה.

ה"וושינגטון פוסט" דיווח הבוקר (חמישי), כי לפני ביקורו של הנשיא אובמה בסין לפני שבוע וחצי, הגיעו בחשאי לבייג'ינג שני שליחים בכירים מהמועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, דני רוס וג'פרי ביידר. הם הבהירו לסינים כי "ישראל רואה באירן נושא קיומי, ומדינות שמודאגות מנושאים קיומיים אינן מקשיבות למדינות אחרות". השניים הסבירו לסינים כי מתקפה ישראלית באירן תגרום גם לבעיות באספקת הנפט לסין, שנחוץ מאוד לכלכלתה.

בתחילת השבוע הגיעה התשובה הסינית לבית הלבן. בייג'ינג הודיעה כי תתמוך בנוסח נוקשה בכינוס הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית נגד אירן. מדובר אמנם בצעד שהוא סמלי בלבד, אבל הוא מבטא שינוי בעמדת סין, שסרבה לגנות בשנים האחרונות את מדיניות הגרעין של אירן.

מקורות אמריקאים הבהירו לפני כמה ימים שנראה, כי בכל מקרה סין לא תטיל וטו על החלטה נגד אירן במועצת הביטחון.
הסכמה סינית לנוסח החלטה נוקשה בסבא"א נגד אירן, תאפשר את העברת הנוסח המוסכם למועצת הביטחון, שם צפויים להוביל האמריקאים, יחד עם הצרפתים והבריטים, החלטה של החרפת העיצומים נגד אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully