וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: מרואן ברגותי לא ישוחרר בעסקה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.11.2009 / 10:39

שר החוץ התחייב כי מנהיג הפתח לא ישוחרר במסגרת עסקת שליט. "אין שום כוונה לשחרר מנהיג רוצחים". בתוך כך מדווחים מקורות בחמאס כי העסקה תושלם בסוף השבוע הבא

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ארכיון, קריינות: אילן שניג)

שר החוץ אביגדור ליברמן, אמר הבוקר (חמישי) כי שחרורו של מרואן ברגותי אינו עומד על הפרק. ליברמן הוסיף בראיון שהעניק לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה" כי הוא "יכול להתחייב" שברגותי לא ישוחרר במסגרת העסקה. עוד אמר השר כי "אין שום כוונה לשחרר מנהיג רוצחים, אדם אשר נשפט לארבעה מאסרי עולם. מבחינתנו יש גבולות אדומים וזה אחד מהם".

בהתייחסו לדרישת הממשל האמריקאי לשחרר עוד כ-1,000 אסירים כמחווה לאבו מאזן, הדגיש ליברמן כי "מחוות של שחרורים של כל מיני רוצחים תחת תווית של פתח לא הוכיחו את עצמן. ממשלת אולמרט עשתה זאת כמה פעמים וזה לא עבד, ומבחינתו זה לא יהיה".

בתוך כך, מקורות פלסטינים בדמשק העריכו כי עסקת שליט תושלם בסוף השבוע הבא. המקורות, המקורבים לחמאס, מסרו היום לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, כי אם תושג הסכמה, העסקה תתבצע בשלושה שלבים והיא תכלול שחרור של 1,150 אסירים פלסטינים בסך הכל.

העיתון מדווח עוד כי יש הדלפות רבות מתוך המגעים לגיבוש עסקה, חלקן גורסות כי ישראל אינה מוכנה לשחרר את אסיר חמאס איברהים חאמד, וחלקן גורסות כי ישראל הסכימה לשחררו בתנאי שיגורש לסוריה.

במקביל, בכיר חמאס בדמשק מוחמד נסר מסר לעיתון "אל-חיאת" היוצא אף הוא בלונדון, כי הנהגת חמאס בסוריה נפגשה עם משלחת הארגון לשיחות בקהיר וכי בכוונת הארגון להשיג את העסקה הטובה ביותר למען העם הפלסטיני. מקורות פלסטינים העריכו בשיחה עם העיתון כי בימים הקרובים ימשיכו הצדדים לקיים מגעים "במטרה להגיע להסכם".

אתמול הודיע חמאס כי המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט נדחה לאחר חג הקורבן המוסלמי החל בסוף השבוע הקרוב. הסיבה לדחייה "הסתייגות הנהגת חמאס ממספר סעיפים בעסקה המתגבשת" - כך מסרו מקורות בארגון לרשת הטלוויזיה 'אל-ערביה'. לדברי המקורות, ישראל עודנה מסרבת לשחרר מספר אסירים בכירים, ביניהם בכיר פתח מרוואן ברגותי ומזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת, וכן מסרבת לשחרר אסירים מקרב ערביי ישראל.

עוד לפני כן דווח כי ישראל דחתה את דרישת חמאס לשחרר שני מנהיגים של הארגון כחלק מההסכם לשחרור גלעד שליט. כך אמר אחר הצהרים לסוכנות הידיעות רויטרס, מקורב לשיחות. המקורב הוסיף כי המשא ומתן נתקל בקשיים. לדבריו, שני האסירים שנמצאים במרכז המחלוקת הם איברהים חאמד ועבדאללה ברגותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully