וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם את פלאפון לא מעניינים נזקי קרינה?

מאת אמיתי זיו

26.11.2009 / 8:59

בימים אלה מקודמת הצעת חוק לפיה חברות הסלולר יהיו חייבות להדביק על המכשירים תווית אזהרה. תכתובת מייל בפלאפון מראה כי יש כאלה שלא מרוצים מהעניין

בימים אלה מקדם חבר הכנסת אופיר פינס-פז הצעת חוק אשר נועדה להגן על האזרחים מפני נזקי הקרינה של הטלפונים הסלולריים. נראה כי חברות הסלולר ויבואניות מכשירי הטלפון הניידים לישראל אינן מרוצות מהחוק, ולפי תכתובת שהגיעה לידי TheMarker מתארגנת קבוצת לחץ נגד החוק.

פז-פינס (עבודה) הגיש במאי הצעה, לפיה חברות הסלולר יהיו חייבות להדביק על המכשיר תווית הזהרה בלתי ניתנת להסרה ששטחה 50% משטח גב המכשיר. התווית תהיה בעלת רקע אדום ותוכנה: "אזהרה - שימוש מוגבר במכשיר זה עלול להזיק לבריאות המשתמש ובמיוחד לבריאותם של קטינים". אזהרה זו תופיע גם בכל מודעת פרסומת של טלפונים ניידים.

חברות הסלולר ויבואניות המכשירים מתנגדות להצעת החוק. תכתובת שהגיע לידי TheMarker מצביעה כי האחראית על ציוד הקצה בחברת פלאפון, רונית אפשטיין, ביקשה מיבואניות המכשירים לישראל (סמסונג, נוקיה וסוני-אריקסון) ללחוץ על משרד התקשורת ולהביא להכשלת החוק.

אפשטיין פנתה ליבואנים בעקבות דוא"ל שהיא קיבלה מיוליה מרוז, אחראית תחום הרגולציה בפלאפון. כך כותבת מרוז לאפשטיין: "מצ"ב הצעת חוק נוראית של פינס על נזקי שימוש בציוד קצה סלולרי. הנקודות הרלוונטיות ביותר להתייחסות - הדרישה של הצעת החוק לשים מדבקה על המכשירים כמו על קופסאות סיגריות, וגם להציג נתוני קרינה השוואתיים. אנחנו דואגים לערב בסיפור את יצרני ציוד הקצה ויבואני ציוד הקצה שהתנגדותם צריכה להיות נחרצת. חשוב שיביעו את ההתנגדות בפני משרד התקשורת ובהול, כי נודע לנו היום שהצעת החוק עולה לדיון בממשלה ביום א' הקרוב. מאוד חשובה כאן עזרתך בהעברת המסר ליבואנים וגיוסם לעניין".

95% ממכשירי הסלולר בישראל נמכרים באמצעות חברות הסלולר, כך שיבואני המכשירים יתקשו שלא לתמוך בחברות הסלולר במאבק זה. פז-פינס אמר בתגובה: "אני לא מופתע אבל אלי הם לא פנו, כי הם יודעים שחבל להם על הזמן". מפלאפון לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully