וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר לחברי העבודה: צריך לשלב ידיים וללכת יחד

לירון מרוז

27.12.2001 / 19:54

בנאום לרגל ניצחונו קרא היו"ר הנבחר ליריבו, בורג, להצטרף להנהגת המפלגה; פרס: פואד - היו"ר הכי עממי שהיה לנו; גם ברק קפץ לברך; המרכז החליט: הסיעה תתנגד לתקציב בלי חוק הנגב

מרכז מפלגת העבודה התכנס הערב בבית ברל לישיבה חגיגית בה יוכרז באופן רשמי כי שר הביטחון, בנימין בן אליעזר, הוא יו"ר המפלגה הנבחר. בן אליעזר ביקש בנאומו מחברי המפלגה לשלב ידיים וללכת יחד. הוא אף פנה ליריבו למירוץ, יו"ר הכנסת, אברהם בורג, וביקש ממנו "להצטרף לשורה הראשונה של המנהיגות של מפלגת העבודה". הוא ציין כי "אין בי טינה ואין מרירות". בן אליעזר כינה את בורג "יריב עיקש, אך גם חבר לדרך ארוכה".

יו"ר העבודה הנבחר גם קרא לשר החוץ, שמעון פרס, לייעץ ולתת יד בהמשך הדרך, והדגיש: "אין לנו אפילו שעה אחת של חסד". בן אליעזר הדגיש את הצורך לעזור לסטודנטים, תושבי הדרום, ערבים, דרוזים ובדואים.

בורג נשא נאום קצר של כמה דקות, בו בירך את יריבו בבחירות ואמר: "אני מתפלל ומקווה שבשנה שיש לך תכין את המפלגה נכון ככל האפשר לבחירות הבאות, ולהצגת המועמד שלנו לראשות המפלגה".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שתמך בבחירות בבן אליעזר, ישב בשולחן הנשיאות. בן אליעזר בירך אותו וכינה אותו "איש אמיץ". ברק, בנאום קצר, בירך את בן אליעזר ואמר כי הוא שמח שהוכח עוד פעם שאלו שניבאו את תוצאות הבחירות לפני חצי שנה טעו. ברק הדגיש, כי "יש למפלגה רק יו"ר אחד וכולם צריכים להתלכד מאחוריו". ברק הזכיר, שהוא, כמו גם שמעון פרס ורבים אחרים שעמדו בראש מפלגת העבודה, היה גם שר ביטחון ולבסוף גם ראש ממשלה. הוא פנה לבן אליעזר ואמר: "אתה כבר שר ביטחון והיום גם יו"ר המפלגה, ונשאר לך עוד יעד אחד ואני מאחל לך - עלה והצלח". פרס כינה את בן אליעזר "היו"ר הכי עממי שהיה לנו אי פעם", והוסיף, "אני מצידי אעשה הכל כדי שתצליח בתפקידך. הצלחתך דרושה להצלחת המפלגה".

בישיבה ההתקיים גם דיון כלכלי, במהלכו קיבל מרכז העבודה את הצעתו של המזכ"ל, השר רענן כהן, על פיה תתמוך הסיעה בכנסת בתקציב, רק אם יוכנסו בו שינויים ביניהם אי ביטולו של חוק הנגב. הדיון היה מבחן כוח ראשון לבן אליעזר, שתומך בהצעת התקציב של הממשלה. מחוץ לאולם נערכה הפגנה של כמה מאות סטודנטים ואנשי הנגב, שמחו על הקיצוצים המתוכננים בתקציב המדינה.

בן אליעזר ניצח לאחר שאתמול התקיימו בחירות חוזרות בכ-50 קלפיות, שהוחרמו על ידי המגזר הדרוזי וחלקים מהמגזר הערבי. לאחר שהדרוזים החליטו על ההחרמה הבין בורג כי אין לו סיכויים לנצח בבחירות ופעל להפחית את שיעור ההצבעה ככל האפשר. הוא אף כינה אותן "פארסה". בבחירות השתתפו רק כ-25 אחוז מכ-12 אלף בעלי זכות הבחירה.

ביילין: בן אליעזר אינו יו"ר לגיטימי

יוסי ורטר, עתי"ם ושירות "הארץ" מוסיפים:

השר לשעבר יוסי ביילין, אמר היום בתגובה לבחירתו של שר הביטחון, בנימין בן אליעזר, ליו"ר המפלגה כי בן אליעזר הוא יו"ר לגאלי, אך לא לגיטימי. ביילין כינה את שר הביטחון "עוקף שרון מימין ונלחם בשמאל". הוא הביע תקווה שמפלגת העבודה תבחר מנהיג ממחנה השלום בפריימריס הבאים.

ח"כ חיים רמון אמר בתגובה לדברי ביילין כי הוא מצר על שהדברים נאמרו. רמון הוסיף כי הוא סבור שמפלגת העבודה תצטרך לפרוש בקרוב מהממשלה. "צריך להציע דרך אלטרנטיבית מדינית. אני מציע הפרדה חד-צדדית אל מול הממשלה, אם עמדה זו תתקבל יש לפרוש מהממשלה", אמר רמון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully