וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים בנו מבנים חדשים במספר מאחזים

26.11.2009 / 6:05

בתגובה להודעת ראש הממשלה, יצאו מתנחלים לבנות מבנים חדשים במספר מאחזים בגדה עוד במהלך הלילה. היום צפויות הפגנות, בהן יקראו המתנחלים גם ליישב מחדש את קבר יוסף בשכם

בתגובה להודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש על הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון באופן חלקי, החלו הלילה (חמישי) המתנחלים בבנייה של מבנים ארעיים במספר מאחזים ביהודה ושומרון. תחת הכותרת 'ממשיכים בבנייה' הקימו במהלך הלילה נערים מספר מבנים, זאת במקביל למספר פעולות נוספות המתוכננות. בהמשך היום צפויים מתנחלים מ'גרעין שכם' להפגין סמוך למחסום חווארה בדרישה לחזור להתיישב בקבר יוסף, שפונה על ידי כוחות צה"ל בתחילת האינתיפאדה השנייה. שטח הקבר נמצא בשטח שאמור להיות בשליטה ישראלית, וכעת דורשים המתנחלים לשוב למקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחת הכותרת 'ממשיכים בבנייה' הקימו במהלך הלילה נערים מספר מבנים. הבנייה, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל הוציאה תנועת 'המטה להצלת העם והארץ, קריאה להמשך הבנייה ביהודה ושומרון. בתנועה אומרים כי הצווים שיוצאו הינם בלתי חוקיים. בהודעת חירום שהוציא הארגון נאמר כי "על אזרחי ישראל להפר את הצו הבלתי חוקי שמשמעותו הקמת מדינה פלסטינית על חורבות יישובי יהודה ושומרון כפי שקרה בגוש קטיף". ארגוני ימין נוספים יצאו בקריאה דומה, וכעת ממתינים המתנחלים לראות כיצד תיושם החלטתו של נתניהו בשטח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"על אזרחי ישראל להפר את הצו הבלתי חוקי". הבנייה, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש אמרו גורמים בקרב המתנחלים ונוער הגבעות כי "על כל פינוי של מאחז, המדינה תקבל עמונה נוספת, יהיה כאן מרד של ממש. הם הוסיפו כי "השטח תוסס והוא לא יקבל שדווקא ראש ממשלה שעלה לשלטון בזכותנו יחנוק את ההתפתחות של ארץ ישראל".

"אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים. זוהי הכרזת מלחמה בארץ ישראל", אומר גורם אחר, "זוהי בגידה של ממש. נתניהו שלפני הבחירות הצהיר על גבעות יהודה ושומרון שבכוונתו לפתח את ההתיישבות אבל כשעלה לשלטון הוא שכח אותנו ונכנע ללחץ של ברק חוסיין אובמה. לא נאפשר הקפאה ועל כל צעד שיבוצע על ידי הממשלה והצבא יגרור תגובה נגדית".

פעיל הימין איתמר בן גביר אמר כי "נתניהו שוב פעם בוגד בארצו, בעמו ובבוחריו. הגיע הזמן שהימין יאבק בנתניהו כפי שנאבק ברבין, פרס ושרון. היום הוכח סופית כי נתניהו מסוכן ליהודים".

השר יולי אדלשטיין תקף בחריפות את ההחלטה ואמר כי "הקפאת הבנייה, משמעותה הקפאת היילודה, המשך ויתורים וטרנספר של יהודים המבקשים ליישב את ארץ ישראל. לא אתן את ידי למהלך שבסופו יסכן את ביטחון ישראל ולא יקרב כהוא זה את השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully