וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לפלסטינים נגמרו כל התירוצים"

פנחס וולף וניר יהב

26.11.2009 / 6:00

עוד לפני שהכריז על הקפאת הבנייה בהתנחלויות למשך 10 חודשים, אמר רה"מ בשיחה סגורה כי "הכדור נמצא במגרש של אבו מאזן ועליו לקבל החלטה אמיצה של מנהיג". אבו מאזן: "אין מו"מ כל עוד נמשכת הבנייה"

רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (רביעי) בשיחה סגורה לאחר ישיבת הקבינט, שעסקה בהחלטה על הקפאת הבנייה בהתנחלויות למשך 10 חודשים כי "ההחלטה הלא קלה שקיבלנו משקפת את עוצמתה של ממשלת האחדות ואת ההסכמה הלאומית הרחבה סביב העמדות שלנו. עכשיו נגמרו לפלסטינים כל התירוצים. הכדור נמצא במגרש של אבו מאזן ועליו לקבל החלטה אמיצה של מנהיג".

ראש המשלה בנימין נתניהו מוסר הצהרה בנושא הקפאת הבנייה.. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"ההחלטה הלא קלה שקיבלנו משקפת את עוצמתה של ממשלת האחדות". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

לאחר השיחה הזו כינס ראש הממשלה מסיבת עיתונאים בה הכריז על הקפאת הבנייה בהתנחלויות. ההקפאה לא תכלול בנייה לצורך גידול טבעי ובנייה בשטח מזרח ירושלים וכן הקמת מבני ציבור ומוסדות לימוד. במסיבת עיתונאים שקיים בלשכתו אמר נתניהו כי "זה צעד לא קל, כואב, ואנחנו נוקטים אותו מתוך שיקולים לאומיים כדי להתקדם בנתיב השלום. הבהרתי פעמים רבות שבכוונתי לפעול בנחישות עם שותפינו האמריקאים כדי להשיג הסכם שלום".

נתניהו הוסיף כי "אני מקווה שהפלסטינים והעולם הערבי ישכילו לנצל את ההזדמנות כדי לקדם את תהליך השלום. לגבי ירושלים עמדתי ידועה היטב אני לא אשים שום הגבלה על הבנייה בירושלים בירתנו ואדאג שיהיה יחס הוגן לכל תושבי העיר".

"בתום ההקפאה נשוב למדיניות הבנייה של הממשלות הקודמות", הוסיף נתניהו. בפנייה לרשות הפלסטינית אמר ראש הממשלה כי "אני קורא לשכנינו, זהו הזמן לקדם את השלום עשינו צעד חשוב והציבור בישראל מצפה מכם לצעד אמיץ. בואו נעשה ביחד שלום". נתניהו הדגיש כי "צריך לאפשר לתושבים הישראלים ביהודה ושומרון חיים נורמליים ולכן נמשיך לבנות מבני ציבור, בתי כנסת גני ילדים ובתי ספר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אבו מאזן מבקר בארגנטינה. רויטרס
"כעת ברור לנו שישראל חושבת שהיא יכולה לעשות מה שהיא רוצה במשא ומתן". אבו מאזן/רויטרס

בקרב הפלסטינים התקבלה ההכרזה הישראלית באכזבה. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר הערב במהלך ביקורו בצ'ילה כי לא יסכים לחדש את המגעים עם ישראל, כל עוד היא רוצה לבנות בהתנחלויות. לדבריו, "לא נוכל להמשיך במשא ומתן עם ישראל כל עוד היא רוצה לבנות בהתנחלויות. כעת ברור לנו שישראל חושבת שהיא יכולה לעשות מה שהיא רוצה במשא ומתן, אולם באפשרותנו לומר מה שאנחנו רוצים לישראלים בשולחן המשא ומתן".

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר מוקדם יותר כי "כל שיבה למשא ומתן חייבת להתבסס על הפסקה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, וירושלים בתוכן". אבו רודיינה הוסיף כי "ירושלים, עבור הפלסטינים והעולם הערבי, היא קו אדום. לא נסכים למצב שירושלים לא תהווה חלק ממנו".

דובר חמאס סאמי אבו זוהרי אמר כי מדובר בצעד חלקי וחסר תוכן. לדבריו, "ההצהרות הישראליות הן בבחינת צעדים חלקיים וריקים מתוכן ומטרתן לספק תירוץ לרשות הפלסטינית לקיים משא ומתן חסר תוכלת מבלי שישראל מחויבת למחיר אמיתי כלשהו. כל שיבה למשא ומתן היא פשע לאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully