וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופה חדשה תסייע לחולי האיידס בישראל

נעמה טלמור

25.11.2009 / 21:51

משרד הבריאות אישר את תרופת האטראבירין, האמורה לסייע לנשאי נגיף ה-HIV, שפיתחו עמידות לתרופות אחרות. "בהשוואה לתרופות אחרות, תרופה זו נסבלת יותר"

התרופה אטראבירין (אינטלנס) נגד נגיף ה-HIV שכבר אושרה ע"י מנהל התרופות האמריקאי (FDA) והאירופאי (EMA), אושרה כעת גם על ידי משרד הבריאות בישראל. מדובר בתרופה חדשנית לאיידס המיועדת בשילוב עם תרופות נוספות לטיפול בנשאי HIV, אשר פיתחו עמידות לתרופות אנטי-רטרו ויראליות אחרות. היעדר טיפול מתאים ויעיל לחולים אלו אשר פיתחו עמידות, יכול להתפתח למחלות קשות עד כדי מוות.

"אטראבירין (אינטלנס) היא תרופה חדשה לטיפול בנשאי נגיף ה- HIV הגורם לאיידס. תרופה זו מאופיינת בטווח פעילות רחב יותר משל תרופות אחרות השייכות לאותה משפחה, ובכך מבטיחה יעילות גבוהה יותר נגד נגיפים שפיתחו עמידות לתרופות מהדור הקודם", אמר ד"ר איציק לוי, מנהל שירות האיידס בביה"ח שיבא ויו"ר החברה הישראלית לאיידס.

לוי הוסיף כי "תרופה זו אושרה לשימוש על ידי מנהל התרופות והמזון האמריקאי כבר באוגוסט 2008 וכעת אושרה לשימוש גם בישראל. התרופה מועמדת להיכנס לסל התרופות הקרוב וחשיבותה בכך שהיא נותנת פתרון (בשילוב עם תרופות אחרות) לאותם חולים שהתפתחה אצלם עמידות לטיפול בתרופות מהדור הישן יותר. בהשוואה לתרופות אחרות ממשפחה זו המשפיעות לרעה במיוחד על מערכת העצבים המרכזית והכבד, תרופה זו נסבלת יותר".

בחברת התרופות טוענים כי בהשוואה לתרופות אחרות, יתרונה הבולט של האטראבירין הוא מחסום גנטי גבוה המונע התפתחות עמידויות של הנגיף. בשני מחקרים שונים שנערכו בקרב חולים עמידי וקשים לטיפול בתרופת אנטי-רטרוויראליות הוכח כי התרופה מצליחה לשפר ולשקם את המערכת החיסונית, למנוע את הידרדרות המחלה ולהוריד אצל כ- 60% מהמטופלים את העומס הנגיפי לרמה מתחת לסף הבדיקה במשך שנתיים ויותר, זאת לעומת רק 33% מהחולים שטופלו בקוקטייל תרופות שאינו כולל את תרופת האינטלנס.

  • עוד באותו נושא:
  • איידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully