וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרעה על כוחות ארה"ב באפגניסטן בשבוע הבא

טליה שחר

25.11.2009 / 20:51

נשיא ארה"ב ברק אובמה יישא ביום שלישי הקרוב נאום לאומה בו יציג את החלטתו לגבי תוספת חיילים אמריקאים לאפגניסטן ועל היציאה הצפויה בעוד תשע שנים

ברק אובמה נשיא ארצות הברית, יחשוף ביום שלישי את האסטרטגיה הצבאית שלו לגבי הנוכחות האמריקאית באפגניסטן, כך מסר היום (רביעי) הבית הלבן. בנאום לאומה אותו יישא באקדמיה הצבאית ווסט פוינט, הנשיא האמריקאי יפרט את תכניתו לגבי תוספת כוחות ואסטרטגיית יציאה בתוך תשע שנים.

"במהלך התהליך הזה הנשיא חזר וחקר, לא רק לגבי איך נכניס מספר מסוים של חיילים, אלא גם מהי האסטרטגיה, מה צריך להיות מיושם בסופו של דבר כדי להוציא אותם משם", אמר רוברט גיבס, דובר הבית הלבן.

"אנחנו בשנה התשיעית של המאמצים שלנו באפגניסטן", אמר גיבס. "אנחנו לא הולכים להיות שם עוד שמונה או תשע שנים. הזמן שלנו שם יוגבל וחשוב שאנשים יבינו את זה". לדברי גיבס, בנאומו אובמה ידגיש את המחיר המוחלט של המלחמה, יסביר לאמריקאים מדוע הצבא שלהם עדיין באפגניסטן, וילחץ על נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי לשפר את המשילות במדינה לאחר שנבחר שוב לתפקיד.

ביום שני ערך אובמה את ישיבת האסטרטגיה האחרונה שלו לפני קבלת החלטה בנושא. על הפרק בקשתו של מפקד הכוחות האמריקאים לתוספת של 40,000 חיילים, אך גורמים מעריכים שהנשיא יחליט לשלוח 34,000 חיילים, כך על פי רשת CNN.

דובר הבית הלבן אמר שהוא מעריך שאובמה ייפגש עם חברי קונגרס בכירים לפני הנאום ביום שלישי. מאז פלישת הכוחות הזרים לאפגניסטן ב-2001 נמצאים במדינה 110,000 חיילים זרים, מתוכם 68,000 חיילים אמריקאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully