וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הכללית: "משרד האוצר אשם בשביתה"

נעמה טלמור

25.11.2009 / 18:55

השביתה בכללית תיכנס מחר ליומה החמישי ועובדי קופת החולים מפנים אצבע מאשימה כלפי משרד האוצר. "רק מחר אחרי חמישה ימים הסכים האוצר להיפגש איתנו"

טל אנגלנדר

(צילום: אמיל טבוסוב וטל אנגלנדר. עריכה: רן צימט. קריינות: אילן שניג)

גורם בוועד עובדי הכללית הטיל הערב (רביעי) את האחריות לשביתה על משרד האוצר. "אין אוכלוסיה שרע לה יותר בנשמה על מה שקורה לחולים", אמר הגורם. "עובדי הכללית עובדים בין היתר מתוך תחושת שליחות ומסירות, וכפי שכולם יודעים לא בשביל הכסף. השביתה היא נקודת מוצא אחרונה, רק מחר יועיל משרד האוצר להיפגש איתנו אחרי חמישה ימי שביתה. עם כל הצער שבדבר האשמה היא רק על האוצר".

מחר בשעה עשר בבוקר ייפגש יו"ר ההסתדרות עופר עיני, עם הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, בניסיון להגיע להסכם. בפגישה ישתתפו גם יו"ר אגף התקציבים, אודי ניסן, מנכ"ל שירותי בריאות כללית, אלי דפס ויו"ר עובדי קופת חולים כללית פרוספר בן חמו.

השביתה גרמה לקשיים רבים בתפעול בתי החולים. ביומה הרביעי של שביתת עובדי המנהל והמשק בשירותי בריאות כללית נאלצים החולים וצוותי הרפואה למצוא דרכים יצירתיות להתמודד עם הקשיים בתפעול בתי החולים. כך, למשל, בבית החולים כרמל שבחיפה התגייסו היום צוותי האחיות והרופאים לנקות בעצמם את ערמות האשפה שהצטברו במחלקות ובשטחים הציבוריים. בבית החולים מבוצעים ניתוחים דחופים בלבד, וההנהלה מקיימת הידברות עם ועד העובדים בניסיון לגייס עובדים חיוניים מקרב השובתים לצורך פעילות הכרחית ודחופה לתפעול בית החולים. כמו כן, נמסר מבית החולים כי השביתה גרמה לירידה בשיעור של כ-40% במספר הפונים.

רופא בכיר בשירותי בריאות כללית מסר היום לוואלה! חדשות כי "עדיין מרגישים את השביתה וזה מאד לא נוח ומקשה על השירות. אני לא יודע כמה זמן נוכל להמשיך כך. אם יצטרפו מגזרים נוספים מקרב עובדי בתי החולים לשביתה המצב ידרדר לגמרי".

שביתת עובדי המשק בבתי החולים של הכללית, תמונות משביתה בבית החולים בלינסון בפתח תקווה, נובמבר 2009. יותם רונן
השביתה גרמה לקשיים רבים בתפעול בתי החולים/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully