וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המשק בדרך לשביתה כללית?

אלון שן

25.11.2009 / 19:00

הסתדרות העובדים הכריזה על סכסוך עבודה בכלל הרשויות המקומיות ובמועצות האזוריות, זאת לטענתם, בשל הלנת השכר המתמשכת בכ-20 רשויות

הועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, הכריזה היום (רביעי) על סכסוך עבודה בכלל הרשויות המקומיות ובמועצות האזוריות. זאת לטענתם, בשל הלנת השכר המתמשכת בכ-20 רשויות מקומיות.

בהסתדרות מסבירים כי בחלק מרשויות אלה הוסכם על תוכניות הבראה, ובחלקן ישנם חשבים מלווים מטעם משרד הפנים. עם זאת מסבירים בהסתדרות, נוצר מבוי סתום בשל סירוב האוצר להעביר כספים לצורך מימוש תוכניות אלה.

"ישנה אפשרות יותר מסבירה שבקרוב נהיה עדים לעשרות רשויות מקומיות חלשות, בעיקר מהפריפריה, שאינן מסוגלות לשלם שכר בגלל אי העברת מענקי איזון מהממשלה. לכן הכרזנו סכסוך כדי להתכונן לכל תרחיש אפשרי", אמר יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד.

סכסוכים נוספים

סכסוך נוסף הוכרז בקרב העובדים השכירים של חברת האוטובוסים "דן". זאת בעקבות מבוי סתום בכל הנוגע למו"מ על הסכם קיבוצי להסדרת תנאי העסקתם של נהגים שנבצר מהם להמשיך ולעבוד כנהגים באופן זמני או לצמיתות בגלל אובדן כושר עבודה או מטעמים בריאותיים אחרים.

לטענת העובדים, עילה נוספת לסכסוך היא התנהלות כוחנית של ההנהלה כלפי העובדים בדרך של מעקבים ובילוש אחרי עובדים.

ההסתדרות אף הכריזה על סכסוך בעיריית ר"ג ובעיריית קריית גת. העילה לסכסוכים אלה לדברי העובדים היא צעדים חד-צדדיים והוצאת עבודות למיקור חוץ.

עוד סכסוך הוכרז בשל הוצאת עבודות למיקור חוץ הוכרז בבתי החולים הממשלתיים לבריאות הנפש: שער מנשה, לב השרון ובאר יעקב. בהסתדרות טוענים כי ההנהלה מתכוונת להוציא למפעיל חיצוני את העבודות במטבחים ובמכבסות. כמו כן, דורשת ההסתדרות לקלוט את העובדים המועסקים באמצעות החברה הקבלנית "האגודה לבריאות הציבור" כעובדי מדינה.

סכסוך נוסף הוכרז באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. זאת בשל כוונת ההנהלה להפריט את המכון לביוטכנולוגיה והמרכז לספורט באופן חד-צדדי מבלי לנהל מו"מ עם העובדים. לדברי ההסתדרות, ההנהלה מעדיפה קליטת מועמדים לעבודה מן החוץ במקום קידום עובדים בהליכי המכרז הפנימיים, תוך פגיעה בכוח הארגוני של העובדים.

כמו כן, סכסוך הוכרז בענף התובלה עקב מבוי סתום במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי הענפי בן איגוד עובדי התחבורה להתאחדות בעלי מפעלי ההובלה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully