וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי בוגד בארגז

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

25.11.2009 / 17:40

החתול מתנהג באופן מוזר? לא להכנס לפאניקה. ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים, עונות לשאלות שלכם

יש לי גור חתולים בן חודשיים, ולאחרונה החלפתי לו את ארגז הצרכים. להפתעתי הוא אכל את הצואה שלו. האם יש סיבה הגיונית לכך?

כל הקשור לארגז החול ועשיית הצרכים מהווה חלק חשוב בחיי החתול, וכאשר ישנה התנהגות חריגה בתחום, יש להתמודד איתה בצורה חיובית ומקצועית כבר בגיל צעיר וגם מיידית כאשר היא מופיעה. על פניו מדובר בבעיה פיזיולוגית וכדאי מאד לקחת את הגור לוטרינר/ית המנוסה בטיפול בחתולים.

בחירת המזון המתאים ובדיקה פיזית חשובה בגיל צעיר, ובאופן עקרוני פעם בשנה ומגיל שבע - פעמיים בשנה.
מומלץ כמובן על מזון ברמה הגבוהה ביותר, כאשר המרכיב הראשון הוא עוף (אמיתי ולא חלקיו או קמחיו וכדומה) ואחוז החלבון בו גבוה ומתאים לגיל החתול ומצבו.

וטרינר מנוסה יכול לכוון אותך למזונות המתאימים, וכמובן ניתן להיכנס לאתר שלנו ולקרוא הכתבות בנושאי מזון, וגם בנושא גידול גורים מאושרים.
בנוסף, כדאי תמיד לעשות כל שינוי (ובמקרה שלך – החלפת החול), גם אם הוא לטובה בהדרגה, כאשר פשוט מערבבים שני סוגי חול באחוזים הולכים ופוחתים, עד לשימוש מלא בחול האיכותי יותר. לעיתים יש סוגי חול , אשר החתול לא אוהב, ואין להתבייש להחליף חול זה בחול אחר. חול ,מעבר לבסיס (חול מתגבש באיכות מעולה וללא מבשמים למיניהם) הוא עניין של טעם החתול וגם שלך.

באשר לארגז - חובה לנקות את הצרכים מהארגז פעמיים ביום, לפחות. בהצלחה.

יש לי שני חתולים בבית. אחד מהם עושה צרכים בכל מקום בבית – חוץ מבארגז שלו. זה מצב שנמשך כבר שלוש שנים, ומחמיר מיום ליום, כאשר הוא עושה את צרכיו בכל מקום בבית, בין אם זה בכיור או על השיש, או על הרצפה בסלון. עשיתי כבר הכל וניסיתי הכל. מה ניתן לעשות?

מסירת החתול רק תאמלל אותו ולא תגרום לפתרון התנהגות זו.
יש פתרונות חיוביים ומעולים, גם לאחר שנים של עשיית צרכים מחוץ לארגז החול.
בהחלט ניתן לעזור לך ולחתול (הוא בהחלט סובל מכך שהוא עושה צרכיו מחוץ לארגז, ולמעשה עשיית הצרכים בצורה כזו מרמזת על לחץ, והוא מבקש עזרה).
יש לדאוג לשלושה ארגזי חול רחבים, עמוקים, נקיים בכל עת וכמובן עם חול מתגבש. יש לוודא שהארגזים יהיו לא זה לצד זה, וכמובן – לא ליד המזון ו/או המים.

חתולים הם מאד נקיים וזקוקים בדרך כלל לעשיית צרכים בארגז חול נקי לחלוטין, וכאשר יש ארגז אחד לשני חתולים, המצב לא טוב - וגורם להם ללחץ רב.
יש חתולים החיים בכך ב"שלום" יחסי – אבל הרבה מאד חתולים סובלים ממצב של חוסר במספר ארגזי חול מספקים בבית ומארגזי חול שאינם מנוקים פעמיים ביום.
כמו כן, חובה לספק להם ארגזי חול פתוחים.

בנוסף יש עוד גורמים אשר עלולים לגרום לעשיית צרכים מחוץ לארגז החול, ונושא חשוב לא פחות – התייחסותך לעניין וניקיון האזורים בהם הוא עושה צרכים.
חשוב לוודא בריאות פיזית מלאה. כאשר יש עשיית צרכים מחוץ לארגז החול, מומלץ ביותר לגשת איתו לבדיקה וטרינרית מסודרת אצל וטרינר/ית וכמובן מנוסה בטיפול בחתולים.

אין לכעוס, לצעוק או להעניש – זה רק מחמיר את המצב.
בנוסף, אסור לנקות עם אקונומיקה או לרסס בחומרים "מרחיקי חתולים", אלו גם מחמירים המצב. במידה וכלום לא יעזור אין להתייאש, מפני שיש אפשרות להשתמש בשירותינו המקצועיים, ובפגישת ייעוץ פרטנית בבתיכם ניתן יהיה לתת כלים ומידע עם ליווי מלא עד לפתרון הבעיה באופן חיובי ומלא. בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully