וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר שהורשע בתקיפת משפחתו לא יישלח למאסר

קובי מנדל

25.11.2009 / 17:28

בית המשפט גזר חצי שנה של עבודות שירות על גבר שהורשע בתקיפה חמורה של גרושתו ובנותיו ובאיומים עליהן. "יש מקרים בהם טובתם של הנפגעים מביאה לענישה סלחנית"

דווקא ביום הבינ"ל לציון המאבק באלימות נגד נשים, גזר היום (רביעי) בית משפט השלום בחיפה עונש קל על גבר שהורשע בתקיפת גרושתו ובנותיו. על הגבר נגזרו שישה חודשי מאסר בפועל אותם המיר לעבודות שירות וכן שישה חודשי מאסר על תנאי, מדובר בתושב הקריות בן 49, שהורשע במספר מקרים של תקיפת בת זוג בנסיבות מחמירות, תקיפת קטינים בנסיבות מחמירות ואיומים.

בית המשפט קבע כי הגבר יהיה תחת צו מבחן למשך שנתיים, במהלכן ישתף פעולה עם שירות המבחן, זאת מטעמי שיקומו והשתלבותו בתא המשפחתי לאחר שעבר טיפול בקבוצה טיפולית בנושא אלימות.

השופט זאיד פלאח ציין בגזר הדין כי הנאשם הוא אדם אלים, "ועל כך אין מחלוקת". כתב האישום מתאר מסכת התעללות קשה של תקיפות שעברו גרושתו של האיש ובנותיו הקטינות תחת ידיו, תוך הפעלת איומים לבל יתלוננו נגדו במשטרה. במצב דברים רגיל הבהיר השופט פלאח כי לא היה מהסס לשלוח את הנאשם למאסר בפועל לתקופה ארוכה, ואולם נסיבותיו המיוחדות של התיק הביאוהו להסתפק בתקופה המקסימלית אותה ניתן לרצות בעבודות שירות, בצירוף מאסר מותנה וצו מבחן.

על פי גזר הדין, עברו הרפואי של הנאשם, שסבל מדכאונות, מצבו הכלכלי הקשה ונסיבות נוספות היו בבסיס התנהגותו. "כעת, לאחר הטיפול שעבר, פחת הסיכון הגלום בהתנהגותו באופן משמעותי". כמו כן ציין פלאח כי השתכנע מדברי המתלוננת ומהמפורט בתסקיר שירות המבחן, שקיימת חשיבות להמשך השתלבותו של הנאשם בתא המשפחתי. הרחקתו מתא זה, באם ייכלא, עלולה לגרום נזק למאמצי השיקום הרבים שעברו כל בני הבית.

עוד נכתב בגזר הדין כי "טובת הילדים והמתלוננת, שהם נפגעי העבירה, דורשת אמנם הענשת הפוגע בענישה הולמת, ואולם יש מקרים בהם דווקא טובתם של נפגעי העבירה מביאה לענישה סלחנית יותר, בשל הסיכוי לשיקום התא המשפחתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully