וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שכולות לבג"ץ: "אשר שחרור אסירים"

25.11.2009 / 14:47

פורום המשפחות השכולות פנה לבג"ץ בבקשה שיאפשר שחרור אסירים במסגרת העסקה לשחרור גלעד שליט. "אנחנו מחזקים את ידי רה"מ להביא לסיום הפרשה", נכתב בפנייה

גובר הלחץ הציבורי להביא להשלמת העסקה לשחרור גלעד שליט: פורום המשפחות השכולות הגיש היום (רביעי) בקשה לבית המשפט העליון להצטרף כידיד בית המשפט בעתירה שהגישו אתמול ארגון אלמגור ושלושה הורים שכולים ובה דרישה לקבל מידע על הקריטריונים לשחרור אסירים בעסקת חילופי השבויים הצפויה. הפורום, המורכב ממאות משפחות ישראליות ופלסטיניות כותב בעתירה שהם "מבינים לליבם של הורים שכולים המתנגדים לשחרור מחבלים", אולם בפורום טוענים כי מדובר בצעד חיוני.

אביבה ונעם שליט בפגישה עם יולי אדלשטיין. עומר מירון
לוחץ על שרי הממשלה. נעם שליט/עומר מירון

"אנו מחזקים את ידם של ראש הממשלה ושר הביטחון במאמצים הגלויים והסמויים לסיום עסקת חילופי האסירים שתחזיר את גלעד שליט הביתה", נכתב בבקשה. "אנו מודעים ושותפים לרגשות הכאב, הזעם והייאוש הנלווים למהלך שחרור האסירים ומאידך גם מבינים את עוצמת השמחה של המשפחות שיחבקו את יקיריהם", כתב במכתבו מנכ"ל הפורום ניר אורן. " אל מול ההנחה שמשוחררי העסקה יחזרו למעשי אלימות וטרור עומדים המקרים המובהקים של חברינו הפלסטינים ורבים אחרים שדווקא נשאבו אל מעגל רודפי השלום". בפורום מבקשים מבית המשפט להתייצב בפני בית המשפט ולהביע את עמדתם בטרם תינתן הכרעה בעתירה שהוגשה אתמול.

משפחות שכולות שקרובי משפחתן נרצחו בפיגועים וארגון אלמגור עתרו אתמול לבג"ץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד הצנזורה הצבאית בדרישה לפרסם את הקריטריונים לשחרור אסירים ביטחוניים פלסטינים במסגרת עסקת שליט. העותרים הם רון קרמן, אביה של טל ויוסי מנדלביץ אביו של יובל, שנרצחו בפיגוע בקו 37 בחיפה, וכן יוסי צור, אביה של נועה שנרצחה בפיגוע בכפר סבא.

בתוך כך, נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, הגיע בצהרים למשכן הכנסת בניסיון לגבש תמיכה לעסקה הנרקמת לשחרור בנו. שליט נפגש עם שר האוצר יובל שטייניץ (ליכוד) ושר התשתיות עוזי לנדאו (ישראל ביתנו), שנוטים להתנגד לעסקה בשל הכוונה לשחרר אסירים "עם דם על הידיים". בשיחה עם וואלה! חדשות אמר היום שליט, כי "כרגע אין לנו במה לעדכן". בהמשך היום ייפגש שליט גם עם הרבנים הראשיים הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully