וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס מאשר: ירידה נוספת בשיעור האבטלה

עומר רבין

25.11.2009 / 14:25

האבטלה במשק עמדה ברבעון השלישי על 7.8% מכח העבודה - זאת לעומת 8% אבטלה ברבעון הקודם. בירושלים נרשם האחוז הגבוה ביותר של בלתי מועסקים - 9.2%

לאחר ששירות התעסוקה פרסם בתחילת השבוע נתונים מעודדים על פי הנתונים שהצטברו בלשכותיו - מאשרת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את האינדיקציות המוקדמות ומדווחת גם היא על המשך הירידה בשיעור האבטלה במשק.

מסקר כח האדם של הלשכה לרבעון השלישי של שנת 2009 שפורסם היום עולה כי שיעור הבלתי מועסקים עמד בחודשים יולי-ספטמבר על 7.8% מכח העבודה - זאת לעומת 8% שנרשמו ברבעון הקודם. הנתונים משקפים שיעור אבטלה של 7.7% בקרב הגברים ו-8% אבטלה בקרב הנשים. על פי הסקר המדובר, כ-236 אלף אזרחים ישראלים מעל גיל 15 מצויים בכח העבודה האזרחי אך הם אינם מועסקים כעת.

על פי הנתונים ניתן לזהות הבדל משמעותי בשיעור האבטלה בין האזורים הגיאוגרפיים השונים בישראל: במחוז המרכז נרשמו בשלושת החודשים האמורים 6.8% אבטלה ובתל אביב 7% - מדובר באזורים בהם נמדד שיעור האבטלה הנמוך ביותר בישראל. לעומתם, באזור ירושלים נרשמו לא פחות מ-9.2% אבטלה. במחוז הצפון נרשמו 8.9% בלתי מועסקים ואילו במחוז הדרום עמד שיעורם באוכלוסיה על 8.2% מכח העבודה.

עם זאת, חשוב לציין כי נרשמה עלייה חדה יחסית של 6.5% בשיעור המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון. מדובר בעובדים אשר ביקשו למצוא משרה מלאה או לאתר עבודה נוספת אך לא הצליחו לעשות כן. מספרם עלה ברבעון האחרון ל-126,100 בני אדם וחלקם מכלל המועסקים האמיר ל-4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully