וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחל נעצר לאחר שסירב להציג תעודות במחסום

יהושע בריינר

25.11.2009 / 13:21

שמואל מידד, העומד בראש ארגון "חננו", נעצר במחסום תרקומיא לאחר שסירב להציג תעודת זהות ורישיון נשק. לדבריו, "בקשת הצגת תעודת זהות היא פוליטית"

שמואל (זנגי) מידד, העומד בראש ארגון "חננו" המספק הגנה משפטית למתנחלים ופעילי ימין נעצר בתחילת השבוע על ידי משטרת קריית גת, וזאת לאחר שסירב להציג תעודת זהות ורישיונות כשעבר במחסום תרקומיא. לדברי מקורביו, מידד הגיע למחסום כשעשה את דרכו לביתו בחברון. מפעילי המחסום ביקשו ממידד להציג תעודת זהות על מנת שיוכל לעבור לשטחי יהודה ושומרון, אולם זה סירב בטענה שמדובר באקט פוליטי. למקום הגיעו גם שוטרים שדרשו ממיתר כי יציג תעודה מזהה. מידד סירב להציג להם תעודה ונעצר בעוון הכשלת שוטר. לדברי המשטרה, מידד סירב להציג גם רישיון נשק לאקדח שברשותו, ולכן נעצר.

סוגיית הצגת תעודות הזהות במחסומים עולה מדי מספר חודשים, כשהמתנחלים מסרבים בתוקף להציג תעודות בטענה שהדרישה מפלה אותם. בעבר נערכו אף מספר הפגנות במחסומים תרקומיא ומיתר, לאחר שמערכת הביטחון דרשה הצגת תעודות מישראלים במחסומים אלה. "המעבר במחסום הפך בחודשים האחרונים לסיוט", אומרים תושבים באזור. "דורשים מאיתנו להציג תעודות זיהוי באופן שרירותי ללא כל צורך ביטחוני, והתחושה היא שיש הוראות מגבוה להפוך את חיי התושבים ביהודה ושומרון למציאות שהיתה נהוגה בחודשים האחרונים של גוש קטיף".

אתמול האריך בית משפט השלום בקריית גת את מעצרו של מידד ב-24 שעות. בבית המשפט אמר מידד כי "בית המשפט אינו מתנהל לפי אמות מוסר יהודיות. בקשת הצגת תעודת זהות היא פוליטית, ולכן איננו משתתפים בהצגה העצובה הזאת".

ארגון "חננו" בראשו עומד מידד עלה באחרונה לכותרות בעקבות הסיוע המשפטי שהעניק למי שמוגדר כ'מחבל היהודי' יעקב טייטל. עורכי דין מטעם הארגון ייצגו גם את אסירי מחתרת בת עין ומתנחלים נוספים שנעצרו. כמו כן ייצגו נציגי הארגון את החקלאי שי דרומי במשפטו.

ממשטרת מרחב לכיש נמסר בתגובה כי "החשוד הגיע למחסום כשהוא נושא נשק. הוא התבקש על ידי השוטרים להציג תעודות מזהות ורישיון נשק. החשוד סירב להזדהות או להציג מסמכים מזהים ורישיון נשק, ונעצר על ידי השוטרים. בית משפט השלום בקריית גת התרשם אף הוא כי החשוד הפר את החוק באופן פסול והחליט להאריך את מעצרו. יודגש כי סירובו של החשוד להזדהות בפני השוטרים הינה בבחינת עבירה על החוק. חומרה יתרה הינה לאור העובדה כי הוא נושא נשק ואינו מאפשר לזהותו בכל דרך שהיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully