וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: חמאס צפוי למסור היום תשובתו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.11.2009 / 8:26

לפי הדיווחים, בכירי הארגון בדמשק ידונו היום בהצעת המתווך הגרמני לעסקת חילופי שבויים עם ישראל. "היממה הקרובה תהיה קריטית להשלמת העסקה"

היממה הקרובה תהיה קריטית להשלמת העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. כך מסרו בכירים בתנועת חמאס לכלי תקשורת ערביים. לדבריהם, בכירי חמאס שמתכנסים בדמשק יכריעו היום (רביעי) בנוגע להצעה האחרונה שקיבלו אתמול מהמתווך הגרמני.

חאלד משעל בקהיר. רויטרס
חאלד משעל בקהיר/רויטרס

בתוך כך, בעיתון הסורי "אל-ווטן" דווח הבוקר כי אחמד ג'עברי, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, עדכן את המצרים כי "שליט בריא ושלם" וכי בכוונת ארגונו להעביר את יתר הפרטים על מצבו רק כשיושלם המשא ומתן ולאחר שהחייל יועבר לקהיר. "חמאס לא שינה את עמדתו בנוגע לשמות האסירים שישראל צריכה לשחרר בעסקה", מסרו מקורות בחמאס.

על פי דיווח בעיתון "אל-חיאת", ישראל מסרבת לשחרר במסגרת העסקה את האסירים הפלסטינים עבדאללה ברגותי ואיברהים חאמד שנידונו לשנות מאסר ארוכות בגין שורה של פיגועים שביצעו. לפי העיתון, ישראל מוכנה בפעם הראשונה לשחרר אסירים שנידונו לשנות מאסר ארוכות, אולם היא מסרבת לשחרר מספר אסירים מתוכם, ביניהם חאמד וברגותי, אלא אם כן יגורשו מהשטחים. "הפגישה בדמשק תהיה מכרעת", הוסיפו.

משלחת חמאס נפגשה אתמול בקהיר עם המתווך הגרמני, כדי לדון בנוסח הסופי של עסקת שליט. רשת הטלוויזיה אל ערבייה דיווחה כי ישראל סירבה לגרש אסירים פלסטינים שישוחררו במסגרת העסקה למדינות ערב ומסכימה לשחררם רק למדינות זרות אחרות. על פי הדיווחים, בראש המשלחת עומד בכיר חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר, וחברים בה בין היתר בכירי הארגון איימן טהא וניזאר עוואדאללה.

מוקדם יותר אתמול דווח בביטאון חמאס, "א-ריסאלה" כי מצרים מבקשת להעניק ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תפקיד במסגרת עסקת שליט. על פי הדיווח, התפקיד המיועד לאבו מאזן קשור למעבר רפיח. מקורות שביקרו במצרים לאחרונה דיווחו לביטאון שהמצרים מנסים להגיע לעסקה שתכלול את הסרת המצור מעזה ותהווה הכנה לפתיחה מחדש של מעבר רפיח. הם הסבירו, כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים של הרשות הנאמנים לאבו מאזן יהיו אלו שיאיישו מחדש את מעבר רפיח, כפי שהיה טרם השתלטות חמאס על הרצועה.

בהמשך היום צפויים שרי הקבינט המדיני-ביטחוני להתכנס על מנת לבחון את נוסח ההצעה הסופי שהוצע על ידי המתווך הגרמני אמש בקהיר. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לעסקה, שנראה כי מגיעה לישורת האחרונה. נתניהו אמר כי "אין עדיין עסקה ואינני יודע אם תהיה. אם תהיה עסקה, הדבר יובא להכרעה בממשלה ולא נחסוך דיון ציבורי בנושא, לא נעשה זאת במחטף ונאפשר לשרים ולציבור לדון בנושא. אין מה להחליט על דבר שלא סוכם ואין עדיין שום החלטה ושום סיכום".

גלעד   שליט. GettyImages
Gettyimages/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully