וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליש מהמחשבים הניידים מתקלקלים בתוך 3 שנים

גיא גרימלנד

25.11.2009 / 8:07

סקר בינלאומי שבדק 30 אלף מחשבים מגלה: טושיבה ואסוס הם המותגים האמינים ביותר ואילו מחשבי HP הם הנוטים ביותר להתקלקל. ואיפה עומד המקבוק ביחס לתמחרים?

אחד מכל שלושה מחשבים ניידים חדשים (לפטופים) צפוי להתקלקל בתוך שלוש שנים - כך עולה מסקר בינלאומי של חברת SquareTrade שמציעה כתבי אחריות למכשירים דיגיטליים.

עוד עולה מהסקר כי מחשבי הנטבוק, הלהיט בעולם ובישראל, הם בעלי סיכוי גבוה יותר ב-20% להתקלקל לעומת מחשבים ניידים. מחשבי אסוס (Asus) וטושיבה (Toshiba) נמצאו כאמינים ביותר, בעוד מחשבי HP נוטים להתקלקל יותר מכל מותג אחר שנבדק.

SquareTrade, שעשויה להציג תמונה מעט פסימית בשל העובדה שהיא מוכרת אחריות, ניתחה תקלות בקרב 30 אלף מחשבים ניידים על פני שלוש שנים. 31% ממחזיקי מחשבים ניידים דיווחו ל-SquareTrade על תקלה או תאונה. שני שלישים מהתקלות היו תקלות חומרה ושליש היו תקלות כתוצאה מתאונה שגרמה לנזק למחשב הנייד. בתום השנה הראשונה כ-7% ממחזירי המחשבים דיווחו על תקלה או תאונה. בתום שנתיים שיעור זה עולה ל-19.7%.

ב-SqaureTrade אומרים כי העובדה ששליש מהמחשבים הניידים מתקלקלים בתוך שלוש שנים מעידה שמדובר באחוז גבוה במיוחד בהשוואה למוצרים אלקטרוניים אחרים. הסיבה כמובן היא מורכבות המחשבים הניידים לעומת מוצרים אלקטרוניים אחרים.

החברה בדקה גם את שיעור התקלות בקרב יצרנים שונים: המסקנה שלהם היא כי מחשבי HP הם שנוטים להתקלקל יותר מאלה של כל יצרן אחר - 25.6% מהם מתקלקלים תוך שלוש שנים. במקום השני והלא מכובד מדורגים מחשבי Gateway, עם 23.5%, ובמקום השלישי מחשבי אייסר (Acer) עם 21.5%. לאחר מכן מדורגים לפי סדר מחשבי לנובו, דל, אפל, סוני, טושיבה ואסוס. למחשבי טושיבה ואסוס יש סיכוי של 15.7% ו-15.6% (בהתאמה) להתקלקל בתוך שלוש שנים.

בספטמבר פירסמה SquareTrade נתונים לגבי שיעור התקלות בקונסולות משחקים. במחקר נמצא ש-2.7% מקונסולות המשחקים של נינטנדו - Wii - נוטות להתקלקל בשנתיים הראשונות, לעומת 10% מקונסולות PS3 של סוני ו-23.7% מקונדולות Xbox 360 של מיקרוסופט. הבדיקה נערכה על 16 אלף קונסולות משחקים שהיתה להן אחריות ב-SquareTrade.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully