וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מס הקנייה על כלי רכב יורד ל-83%

צבי זרחיה ודניאל שמיל

25.11.2009 / 7:12

ועדת הכספים של הכנסת צפויה להצביע בעד הפחתה של 7% מנטל המס על קניית מכוניות העומד כיום על 90% - כך סוכם בימים האחרונים בין יו"ר הועדה גפני לבין בכירי רשות המסים

שיעור מס הקנייה המוטל על מכוניות יירד מ-83% ל-90% - כך סוכם בימים האחרונים בין יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), לבין רשות המסים.

גפני לחץ באחרונה על האוצר להפחית את שיעור המס על כלי רכב שבהם שבעה מקומות, בין היתר על מנת לסייע למשפחות ברוכות ילדים. ייתכן שמכוניות כאלה יקבלו הנחה בשווי השימוש או באגרת הרישוי.

גפני גם הגיע לסיכום עם האוצר שלפיו שווי השימוש בטווח המחירים 105-120 אלף שקל יועלה בשיעור נמוך מזה שהוצע על ידי האוצר במסגרת המעבר לשיטה הליניארית. היום תתבקש ועדת הכספים לאשר את צווי האוצר להנהגת מסוי ירוק, שינוי בנוסחת שווי השימוש ומעבר לשיטה ליניארית שלפיה שווי השימוש ייקבע בצמוד למחיר הרכב.

בכנס שערכו אתמול ארגון מנהלי תחבורה ופורום נוהגים היי-טק נמתחה ביקורת חריפה על הרפורמה המוצעת, לצד תחושת ניצחון. יוחאי זילברברג, רכז ארגון מנהלי תחבורה, אמר כי "השינוי הצפוי בנוסחת שווי השימוש הוא פרי המאבק שלנו".

נועם קום, יו"ר פורום נוהגים היי-טק, אמר בכנס: "המכוניות הצמודות נמצאות על הכוונת של רשות המסים. היתרונות בקבוצות המחיר היום הם פשטות מינהלית והתאמת מחירים". קום הוסיף כי המעבר לשיטה ליניארית כמוה כהפרת ההסכם על שווי השימוש, שנחתם ב-2007. לדבריו, "האוצר מתנהל בשיטה של הטלת פצצות, ללא זמן להערכות מספקת. המסוי הירוק אושר ביוני ויושם כבר באוגוסט. בשיטת הקבוצות היה רף לייקור המכוניות. בהנחה שמחיר המכונית יהיה צמוד למטבע, נראה תנודות חריפות במחירים. ישנן שבע קבוצות, אך 80% מהמכוניות הן מקבוצה 2".

עוד אמר קום: "השלב הבא יהיה הפחתת מסים ונשלם מס על השימוש. זו מסחטת המס הטובה בישראל. הציבור שותק ולכן ישלם. איפה מנהלי הרכש? איפה אנשי הכספים? אין ועדים והסתדרות ואין לנו רצון לחסום כבישים. אין לנו סגנון אלים".

איתן וקכמן, יו"ר ארגון מנהלי תחבורה, ציין בדבריו: "אנחנו עדים לזגזוג מסויי. כל השוק מתנהג כאילו המיסים כבר בתוקף, אבל הכנסת עוד לא אישרה אותם. המסוי החדש פוגע ישירות במעמד הביניים".

למרות הדברים הקשים, קום מעריך כי מחירי המכוניות יתייקרו באופן מתון (עד 2,000 שקל במחיר המחירון), אך צופה כי המחיר ישחק תפקיד גדול יותר מבחינת העובדים וכי תחל תחרות מחירים: יבואנים שירצו למכור היטב לציי הרכב יצטרכו לתמחר משפחתיות ב-115 אלף שקל ואף פחות. גם היבוא המקביל צפוי להוריד מחירים, ובמקביל יירדו ההנחות לחברות הליסינג, ומכוניות סדאן קטנות כמו מאזדה 2 סדאן יזכו להצלחה.

מוני בר, מנכ"ל חברת הליסינג באדג'ט, העריך כי "ברמה המיידית קבוצה 2 לא תיפגע". לדבריו, "ארגוני הנהגים וארגוני המעסיקים הוכיחו שהם כוח אלקטורלי והפכו מאבק כלכלי לפוליטי". בר חזה כי "מחר כולכם תסתובבו עם חיוך על הפנים", והוסיף: "אני מוכן להמר על כל החברות שלי. לא יחזירו מכוניות ליסינג. אנשים התרגלו לנסוע במכונית חדשה והם לא יוותרו על זה. ענף הליסינג במתכונתו הנוכחית לא יצטמצם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully