וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידידיה שטרן פרש מהמירוץ לתפקיד היועמ"ש

25.11.2009 / 8:00

לדברי פרופ' שטרן, הוא הסיר את מועמדותו לתפקיד בעקבות ההחלטה לא לפצלו. הכחיש כי הפרישה קשורה לדיווחים על ניגוד עניינים בינו לבין שר המשפטים נאמן

פרופסור ידידיה שטרן הסיר הבוקר (רביעי) את מועמדותו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. בכך הצטמצמה לשלושה רשימת המועמדים המובילים לתפקיד: עו"ד יהודה ויינשטיין, עו"ד צבי אגמון ופרופ' דפנה ברק-ארז.

בראיון לגלי צה"ל הסביר ידידיה שטרן כי, הסיבה לפרישתו היא החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לא לפצל כעת את תפקיד היועץ משפטי. "הפיצול הוא הכרחי", אמר שטרן. "אני סבור שמדינת ישראל צריכה לשנות את התוכן", הוסיף. שטרן הכחיש, כי פרישתו היא על רקע פרסום בעיתון "הארץ" הבוקר, לפיו קיים חשד לניגוד עניינים בינו לבין שר המשפטים יעקב נאמן. העיתון דיווח, כי שטרן נהג לצאת לחופשות עם השר נאמן ואף עבד בעבר כמתמחה במשרדו. עם זאת, לפי הדיווח, נאמן לא דיווח על כך לממשלה.

מוקדם יותר השבוע הבהיר שר המשפטים יעקב נאמן כי "המועמד שיתמנה ליועץ המשפטי לממשלה בתחילת השנה הבאה, לא ייבחר בהכרח מתוך 'רשימת הארבעה', שגיבשה ועדת האיתור". נאמן אמר את הדברים לקראת הראיונות שערך ביום שני עם עו"ד יהודה ויינשטין, עו"ד צבי אגמון ופרופ' ידידיה שטרן. עם פרופ' דפנה ברק-ארז הוא שוחח טלפונית, שכן היא שוהה בחו"ל.

"אני לא ועדה. פשוט התבקשתי לבחון, כפי שהיה נהוג גם בעבר, את מי שר המשפטים ממליץ בפני הממשלה למנות כיועצה המשפטי", אמר נאמן. לדבריו, אין בכוונתו לעקוף את החלטות הוועדה, אך הוא אינו מחויב להמלצותיה. "הוועדה בעצם אמרה לנו שהיא הגיעה למבוי סתום, ואף מועמד לא נהנה מהסכמתם של ארבעת חבריה", אמר, "במקום זה, הם המליצו על ארבעה מועמדים שזכו לתמיכה של שלושה מחברי הוועדה - מה שלא הופיע בהנחיות כשהיא הוקמה".

נאמן הדגיש כי לא יעלה את סוגיית פיצול תפקיד היועץ במסגרת הראיונות שיקיים. "אני חושב שזו שאלה שהממשלה צריכה להכריע בה ולא יועץ משפטי", אמר. השר הוסיף, כי הוא גורם אובייקטיבי, מפני שאינו חבר באף מפלגה. "נהגתי בעניין הזה בצורה ממלכתית והשתדלתי לא להיות מעורב במשחקים הפוליטיים", אמר. "ברגע שאני אמצא את המועמד המתאים, בין אם מתוך הארבעה ובין אם מחוץ לה, אצטרך לדון בזה לגופו של עניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully