וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מתנה ביקור בישראל בהקפאת התנחלויות

ניר יהב, שליח וואלה! חדשות לאנקרה

24.11.2009 / 23:47

גורמים במדינה טוענים כי נשיא טורקיה גול יסרב להענות להזמנתו של הנשיא פרס, כל עוד ישראל לא תשנה את מדיניותה בנושא תהליך השלום האזורי והקפאת התנחלויות

נשיא טורקיה עבדוללה גול מתנה ביקור רשמי בישראל בכך שישראל תשנה את מדיניותה בכל הנוגע לתהליך השלום באזור, ובפרט בכל הנוגע לבנייה בהתנחלויות - כך דיווחה אמש (שלישי) סוכנות הידיעות הכוויתית מפי גורמים בטורקיה.

מוקדם יותר נועד השר בנימין בן אליעזר עם גול והעביר לו הזמנה מהנשיא שמעון פרס להגיע לביקור בישראל. בסביבתו של בן אליעזר הכחישו כי דרישה טורקית כתנאי מקדים לביקור גומלין הועלתה במהלך הפגישה בין השניים, והוסיפו כי בן אליעזר הבהיר לגול כי הבנייה בהתנחלויות מוקפאת. בן אליעזר עצמו אמר לוואלה! חדשות כי לא ננזף על ידי גול על כך שישראל בונה בהתנחלויות.

בפגישתם דנו גול ובן אליעזר ביחסים בין המדינות ובחשיבות השבתם למסלולם. הנשיא הטורקי אמר לשר התמ"ת בפגישה כי "ביקורו בטורקיה חודר ללבבות העם טורקי". בפגישה, שנערכה באנקרה וערכה כחצי שעה, אמר בן אליעזר כי הוא והנשיא דנו בכל הנושאים העומדים על הפרק, ביניהם המשא ומתן עם הפלסטינים, סוריה ואירן.

לאחר הפגישה אמר בן אליעזר כי "הביקור שלי השיג את מטרתו. הצלחתי לבלום את כדור השלג שהלך והידרדר, אני מרגיש שהצלחתי להשיב את היחסים למסלולם. המטרה הראשית בביקור היתה לשדרג את מערכת היחסים הכלכלית בין טורקיה לישראל ולהדק את הקשרים בין המדינות, והדבר הזה קרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully