וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החולשה בשוק העבודה תכביד על ההתאוששות"

סוכנויות הידיעות

24.11.2009 / 22:09

להערכת הבנק הפדרלי, הצריכה הפרטית ונתוני הייצור מעידים על התגברות הפעילות הכלכלית קצת יותר מהצפוי, אך בשל חולשתו של שוק העבודה אין לצפות להתאוששות מהירה

הבנק הפדרלי לא שינה את תחזיותיו לצמיחה כלכלית ב-2010 ו-2011 בפגישתו האחרונה לשם קביעת המדיניות המוניטרית, שהתקיימה ב-3-4 בנובמבר, לפי פרוטוקול הפגישה שהתפרסם היום. בפגישה לא שינה הבנק הפדרלי את שיעור הריבית בארה"ב, הקרוב לאפס כיום.

להערכת הבנק הפדרלי, הצריכה הפרטית ונתוני הייצור מעידים על התגברות הפעילות הכלכלית קצת יותר מהצפוי, אך בשל החולשה בשוק העבודה והשלכות המשבר שעדיין מכבידות על משקי בית רבים, אין לצפות להערכת הבנק להתאוששות מהירה. הבנק הפדרלי העלה את תחזיתו לאבטלה בארה"ב.

הבנק צופה כי גורמים עיקריים שישפיעו על הצמיחה בארה"ב בטווח הקרוב יהיו המלאים העסקיים, שירדו לרמה מספקת, ההתאוששות בשוק הדיור, העלייה בצריכה הפרטית והתנאים המשתפרים במגזר הפיננסי. עם זאת, כמה מהנוכחים בישיבה הביעו חשש כי הכלכלה האמריקאית לא תוכל להתאושש ללא השקעות ממשלתיות נוספות, מתוך הנחה כי חלק מההתאוששות נובעת מתכניות חירום ותמריצים למיניהן.

לפי דיווחי הבנקים הפדרליים האוריים, הפעילות הכלכלית בארה"ב המשיכה להתאושש בחודשים האחרונים. היצרנים הגדילו את התפוקה בספטמבר זה החודש ה-3 ברציפות, וגידול נרשם במכירות ובבניית הבתים. עם זאת, שוק העבודה המשיך להראות חולשה. עם זאת, האינפלציה בארה"ב המשיכה להיות נמוכה.

מאז פגישת הבנק הפדרלי בספטמבר, לא נרשם שינוי במאזן הבנק הפדרלי, העומד עדיין על 2.2 טריליון דולר. הבנק הפדרלי השלים רכישה של אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסך 300 מיליארד דולר כמתוכנן, ודיווח על התאוששות בשוק האג"ח הממשלתיות לעומת תקופת השיא של המשבר הפיננסי. עוד דיווח הבנק, כי השימוש במנגנוני החירום שהוקמו בעת המשבר הולך ופוחת, סימן נוסף להתאוששות האיטית של המגזר הפיננסי.

הבנק הפדרלי החל לדון באסטרטגיית יציאה ממצב החירום במסגרתו פעל בחודשים האחרונים. בין היתר, הוצעה האפשרות של מכירת נכסים על מנת לצמצם את מאזן הבנק הפדרלי, הצעה שלא זכתה לתמיכה מלאה של חברי ועדת השוק הפתוח (FOMC), האמונה על החלטות הריבית בבנק הפדרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully