וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גרם למערכת הביטחון ליצור בהלה בנמל ת"א?

איילה חננאל

24.11.2009 / 19:22

אזרחית שהבחינה ב"חשודים" שמטמינים מטען חבלה מתחת לרכב בנמל ת"א, הזעיקה את המשטרה. רק אחרי שהתעוררה בהלה, התברר כי האישה נקלעה לתרגיל של גוף ביטחוני, שלא דיווח על כך למשטרה

אזרחית שהבחינה בשלושה חשודים מטמינים מטען חבלה מתחת למכונית בנמל תל אביב גרמה למבוכה במערכת הביטחון, לזעם במשטרה, ולהמולה גדולה בנמל. האזרחית הבחינה אתמול (שני) בשעות הצהריים, בעת ששהתה בנמל, בשלושה בני אדם המניחים מטען מתחת לרכב. מה שהיא לא ידעה הוא שהשלושה הינם אנשי מערכת הביטחון בתהליך הכשרה, שעליהם הוטלה משימה להטמין את המטען מתחת לרכב מבלי שאיש יבחין בהם.

נמל תל אביב. יסמין סויפר
שוטרים סגרו את הכניסות ואת היציאות לנמל ופינו יושבים רבים מהמסעדות ומבתי העסק באזור. נמל תל אביב/יסמין סויפר

האזרחית המודאגת שהייתה עדת ראייה לתהליך, חשבה שמדובר בהטמנת מטען אמיתי במסגרת חיסול חשבונות בעולם התחתון או בסוג של פיגוע פלילי, והתקשרה מיד למשטרה. אולם, בניגוד לנהלים, הגוף הביטחוני לא דיווח למשטרה על קיומו של התרגיל, והשוטרים שהגיעו למקום התייחסו לאירוע כאל אירוע אמת. המשטרה הגיעה למקום בכוחות גדולים, ועוררה בהלה גדולה בקרב הנוכחים. שוטרים סגרו את הכניסות ואת היציאות לנמל ופינו יושבים רבים מהמסעדות ומבתי העסק באזור.

לאחר מכן, בדקו השוטרים את לוחית הזיהוי של הרכב החשוד וגילו שמדובר ברכב ממשלתי. לאחר בירור שנעשה הבינו במשטרה שמדובר בתרגיל. בד בבד, חזרו שלושת הסוכנים למקום האירוע והסבירו לשוטרים שמדובר בתרגיל של ארגון ביון ממשלתי ולא באירוע אמת.

עם זאת, ככל הידוע, הושעו השלושה מתפקידם בעקבות התקרית המביכה. במשטרה הביעו זעם על האירוע. גורם במשטרה אמר לוואלה! חדשות כי "לא ייתכן שיבצעו כזו פעילות רגישה שיוצרת כזו בהלה במקום הומה אדם בלי לתאם לפחות מול השב"כ, אם לא מולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully