וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר: לבחור בדפנה ברק-ארז מפני שהיא אישה

24.11.2009 / 19:51

סגנית יו"ר הכנסת קוראת לרה"מ ולשר המשפטים לקיים את התחייבות הממשלה לשילוב נשים בתפקידים בכירים, ולבחור את פרופ' ברק-ארז לתפקיד היועמ"ש. "הזדמנות להוכיח ששוויון אינו סיסמא ריקה"

סגנית יו"ר הכנסת פרופ' יולי תמיר (העבודה) קראה היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר המשפטים יעקב נאמן לבחור את המועמדת פרופ' דפנה ברק-ארז לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה בגלל היותה אישה. במכתב ששלחה לנתניהו ולנאמן כתבה תמיר כי "מן הראוי לבחור בפרופ' דפנה ברק-ארז לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה לא רק בשל כישוריה יוצאי הדופן והיעדר כל קשר בינה לבין גורמי הון ושלטון, אלא גם משום היותה אישה".

תמיר הוסיפה כי "הדבר מתחייב מהמדיניות המוצהרת של ממשלת ישראל לשלב נשים בתפקידים בכירים. לממשלה הנוכחית, שמבין 30 שריה מכהנות רק שתי נשים בתפקידים לא בכירים, ישנה הזדמנות, חד פעמית, להוכיח ששוויון אינו רק סיסמא ריקה, אלא עיקרון המנחה את פעילותה".

ביום ראשון החליטה הממשלה כי שר המשפטים נאמן יראיין את ארבעת המועמדים שזכו לרוב קולות בין חברי ועדת האיתור, ויבחר את המועמד המועדף עליו - אותו הוא יביא לאישור הממשלה. אם נאמן יחליט לא לבחור באחד מהארבעה, ההחלטה תחזור שוב להליך מחודש בממשלה. מלבד פרופ' ברק-ארז, מועמדים לתפקיד גם עו"ד צבי אגמון, עו"ד יהודה וינשטיין ופרופ' ידידיה שטרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully