וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משלחת חמאס הגיעה לדמשק ודנה בעסקה"

אופק עיני

24.11.2009 / 19:20

רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה כי המשלחת, שנפגשה בקהיר עם המתווך הגרמני, הגיעה לדמשק על מנת לדון בנוסח הסופי של העסקה לשחרור שליט. עוד דווח כי ישראל מסרבת לשחרר אסירים למדינות ערב

משלחת חמאס הגיעה מקהיר לדמשק והחלה בדיונים פנימיים בנוגע לעסקת שליט, כך דיווחה הערב (שלישי) רשת הטלוויזיה "אל-ערביה". על פי הדיווח, המשלחת שיצאה מקהיר נפגשה מוקדם יותר היום עם המתווך הגרמני, על מנת לדון בנוסח הסופי של העסקה. הרשת דיווחה עוד כי ישראל סירבה לגרש אסירים פלסטינים שישוחררו במסגרת העסקה למדינות ערב ומסכימה לשחררם רק למדינות זרות אחרות. על פי הדיווחים, בראש המשלחת שיצאה מרצועת עזה עומד בכיר חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר, וחברים בה בין היתר בכירי הארגון איימן טהא וניזאר עוואדאללה.

מוקדם יותר דווח בביטאון חמאס, "א-ריסאלה" כי מצרים מבקשת להעניק ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תפקיד במסגרת עסקת שליט. על פי הדיווח, התפקיד המיועד לאבו מאזן קשור למעבר רפיח. מקורות שביקרו במצרים לאחרונה דיווחו לביטאון שהמצרים מנסים להגיע לעסקה שתכלול את הסרת המצור מעזה ותהווה הכנה לפתיחה מחדש של מעבר רפיח. הם הסבירו, כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים של הרשות הנאמנים לאבו מאזן יהיו אלו שיאיישו מחדש את מעבר רפיח, כפי שהיה טרם השתלטות חמאס על הרצועה.

המקורות ציינו עוד כי חמאס הביע הסכמה להצעה המצרית, והבהירו כי חמאס אינו מהווה צד בכל מקרה בהסכם שנחתם בעבר לגבי מעבר רפיח, וכי הארגון מסרב בכל מקרה לחתום על הסכם עם ישראל. המקורות הוסיפו כי אבו מאזן נמצא בלחץ רב בעקבות האפשרות שתושג עסקה, במיוחד בזמן בו אין אופק נראה לעין במשא ומתן המדיני, ולכן עלול להכשיל את העניין על מנת להכשיל את העסקה.

רשת הטלוויזיה האמריקאית בשפה הערבית אל–חורה דיווחה כי מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, הנמצא בקהיר, דרש מישראל להתחייב שלא לפגוע בו בעתיד. לפי הדיווח, דרישה זו היא אחד הגורמים לעיכוב בביצוע העסקה.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר לעסקה. נתניהו אמר כי "אין עדיין עסקה ואינני יודע אם תהיה. אם תהיה עסקה, הדבר יובא להכרעה בממשלה ולא נחסוך דיון ציבורי בנושא, לא נעשה זאת במחטף ונאפשר לשרים ולציבור לדון בנושא. אין מה להחליט על דבר שלא סוכם ואין עדיין שום החלטה ושום סיכום". את הדברים אמר נתניהו בביקור במטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully