וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ החליט לבטל מינויו של מנכ"ל משרד המדע

גלעד גרוסמן

24.11.2009 / 18:16

בג"ץ קיבל את עתירת התנועה לאיכות השלטון והורה לבטל את מינויו של שר שלום ג'רבי לתפקיד. "רמתם של עובדי הציבור, ובמיוחד אלה הנושאים בעמדות הנהגה, הם תנאי לרכישת אמון"

בג"ץ קיבל היום (שלישי) את עתירת התנועה לאיכות השלטון והורה לבטל את החלטת הממשלה למנות את שר שלום ג'רבי לתפקיד מנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה בניגוד להחלטת ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה, שמצאה אותו בלתי כשר לתפקיד.

ועדת המינויים קבעה שמדובר במינוי בעל זיקה פוליטית ברמה הגבוהה ביותר, מאחר ששר המדע דניאל הרשקוביץ הוא גם יו"ר מפלגת הבית היהודי, שג'רבי משמש כמנכ"ל שלה. עוד קבעה הוועדה, שלג'רבי אין את הכישורים המתאימים לכהן כמנכ"ל משרד ממשלתי.

"רמתם ואיכויותיהם של עובדי הציבור, ובמיוחד אלה הנושאים בעמדות הנהגה, הם תנאי לרכישת אמון הציבור בשירות הציבורי. בלא אמון זה, לא תיתכן פעילות תקינה של השירות הציבורי ומוסדות השלטון", כתבה השופטת אילה פרוקצ'יה בפסק הדין.

היא הוסיפה ש"כאשר הזיקה הפוליטית של המועמד לשר, ולמפלגה במסגרתה הוא פועל, היא חזקה ובולטת במיוחד, נדרשת הוועדה בהקפדת יתר בבדיקת תנאי הכשירות המקצועית של המועמד, כדי להבטיח שהזיקה הפוליטית אינה מאפילה על חוסר התאמה תפקודית של המועמד – מצב העלול לפגוע קשות בפעולתו של המשרד הממשלתי, ולהזיק למרקם הכללי של השירות הציבורי".

השופטת הוסיפה שמנכ"ל של משרד המדע נדרש להיות "בעל מטען של נסיון מוכר בתפקידים ניהוליים בכירים בשירות הציבורי או במגזר העסקי, או בעל נסיון בתפקיד בכיר אחר בתחום פעילותו העיקרי של המשרד, קרי: מדע וטכנולוגיה". היא הוסיפה שהוועדה בחנה את כישוריו של ג'רבי וקיבלה את החלטתה על סך שיקולים ענייניים ומקצועיים, ולכן לא היה מקום לממשלה למנות את ג'רבי לתפקיד.

התנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה כי מטרת העתירה היתה להבהיר כי "מינוי שאיננו משרת את טובת המשרד והציבור, אלא את טובת מפלגה ושותפותיה הפוליטיות בלבד – איננו יכול לעמוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully