וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה תתמוך בהצטרפות ישראל ל-OECD

אלון שן

24.11.2009 / 16:53

שר התמ"ת בנימין בן אליעזר ושר ההגנה של טורקיה חתמו על מסמך כלכלי משותף לשתי המדינות, כאשר באחד מסעיפיו מופיעה הסכמה טורקית לתמוך בהצטרפות ישראל כחברה בארגון

שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר ושר ההגנה של טורקיה, ואזדי גונול חתמו היום (שלישי) על פרוטוקול כלכלי משותף לישראל וטורקיה, עם סיום דיוני הועדה הכלכלית המשותפת ל-2 המדינות.

הפרוטוקול הינו הצהרה וסיכום של דיונים אשר נוהלו ע"י מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת ומקבילו הטורקי, ומטרתם שיפור הסחר והסרת חסמים אשר פוגעים בסחר בין שתי המדינות.

אחד המנגנונים לשיפור וסיוע לסקטור העסקי הוא דיוניי הוועדות הכלכליות המשותפות. בדיונים אילו דנים הצדדים הן בחסמיי סחר אשר נותנים יתרון לא רשמי ליצרן מקומי והן בדרכים בהן ניתן לסייע לסקטור העסקי בסחר הבילטראלי.

בסבב השיחות הנוכחי עם הטורקים, אשר בסיומו ייחתם הפרוטוקול המשותף, דנו בנושאים כמו שיפור יכולות ההשקעה ההדדית, סיוע בנושאי בנקאות ופיננסים, דרכים להגברת השת"פ בנושא מחקר ופיתוח, דרכים לעידוד שיתוף הפעולה בחקלאות, תיירות ועוד.

בנושא חברות ישראל בארגון ה-OECD, במסמך מופיעה הסכמה טורקית לתמוך בהצטרפות ישראל כחברה בארגון, לקראת הדיונים הסופיים בעניין וההצבעה לקראת סוף המחצית הראשונה של 2010.

השר בן אליעזר אמר כי דיוני הועדה המוצלחים יכולים לשדרג משמעותית את יחסי הסחר בין ישראל וטורקיה. "מדובר ב-2 כלכלות דומות, של מדינות קרובות ובעלות אתגרים מסחריים דומים. עלינו לנצל את הקרבה הפיזית והמנטאלית בכדי ליצור שיתופי פעולה מעניינים שיסייעו להביא תעסוקה לשני הצדדים.

חברות משני הצדדים שישכילו לנצל את הפוטנציאל הגלום ביחסי המדינות, דרך ההתחייבויות כפי שסוכמו היום ובעבר, יוכלו להרוויח ולהצליח". באשר לדיונים הצפויים ב-OECD אמר בן אליעזר כי "סיוע מטורקיה, כחברה ותיקה בארגון, הוא סיוע חשוב ביותר בימים אלו, ומוכיח את ידידות האמת שיש בין 2 המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully