וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס מאפשר לשלב את הרשות בעסקת שליט"

אופק עיני

24.11.2009 / 17:08

מקורות פלסטינים ששבו מקהיר, דיווחו לביטאון חמאס, כי מצרים מנסה להוביל מהלך, שבמסגרת העסקה יחזרו מנגנוני הביטחון הנאמנים לאבו מאזן לאייש את מעבר רפיח במקום אנשי חמאס

מצרים מבקשת להעניק ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תפקיד במסגרת עסקת שליט, כך דווח היום (שלישי) בביטאון חמאס, א-ריסאלה. על פי הדיווח, התפקיד המיועד לאבו מאזן קשור למעבר רפיח. מקורות שביקרו במצרים לאחרונה דיווחו לביטאון שהמצרים מנסים להגיע לעסקה שתכלול את הסרת המצור מעזה ותהווה הכנה לפתיחה מחדש של מעבר רפיח. הם הסבירו, כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים של הרשות הנאמנים לאבו מאזן יהיו אלו שיאיישו מחדש את מעבר רפיח, כפי שהיה טרם השתלטות חמאס על הרצועה.

המקורות ציינו עוד כי חמאס הביע הסכמה להצעה המצרית, והבהירו כי חמאס אינו מהווה צד בכל מקרה בהסכם שנחתם בעבר לגבי מעבר רפיח, וכי הארגון מסרב בכל מקרה לחתום על הסכם עם ישראל. המקורות הוסיפו כי אבו מאזן נמצא בלחץ רב בעקבות האפשרות שתושג עסקה, במיוחד בזמן בו אין אופק נראה לעין במשא ומתן המדיני, ולכן עלול להכשיל את העניין על מנת להכשיל את העסקה.

בתוך כך, ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד פתח היום את הוועידה הבינלאומית בנושא האסירים הפלסטינים בכלא הישראלי שמתקיימת ביריחו. בוועידה משתתפי נציגים מרחבי העולם, ביניהם מחוקקים, אנשי משפט ואישי ציבור. פיאד נשא דברים בפתח הוועידה ואמר "מכאן אני מצדיע לכל האסירים, ובראשם למנהיגים, ביניהם האח מרואן ברגותי ואחמד סעדאת, וקורא לשחרור כולם באופן מיידי, כהקדמה לשחרור כל האסירים ללא אבחנה או תנאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully