וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בכללית: "השביתה מסכנת חיים"

נעמה טלמור

24.11.2009 / 14:47

"קיימת סכנת זיהום. השביתה ב'כללית' נמשכת והמצב בביה"ח מחמיר", כך אמר בכיר בקופת החולים לוואלה! חדשות. בית הדין דחה את בקשת הנהלת הקופה להורות על סיום השביתה

בית הדין האזורי לעבודה דחה הבוקר (שלישי) את בקשת הנהלת קופת חולים כללית להוציא צו על תנאי שיורה לוועד העובדים לסיים את השביתה בשירותי בריאות כללית. בכללית הביעו אכזבה מהחלטת בית הדין וקראו לאוצר שיתערב על מנת למצוא פתרון למשבר. בכיר בהנהלת הכללית אמר לוואלה! חדשות כי "יש כאן קטסטרופה, אין פינוי אשפה והכביסה נערמת". הבכיר הוסיף כי "קיימת סכנת זיהום ולא צריך להיות רופא גדול כדי להבין שאם לא מפנים אשפה וחולים לא נשטפים אז המצב קשה".

ד"ר שי בריל, מנהל בית החולים הגריאטרי "בית רבקה" בפתח תקווה תיאר את המצב הקשה השורר בבתי החולים. "זוהי בהחלט קטסטרופה", אמר, "יש כאן צונמי ואף אחד לא מקשיב. 40% ממיטות האשפוז נמצאות במצב נורא ומה שמעניין זה שביתת קלדניות בית המשפט".

פתיחת בית חולים אסותא. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"לא צריך להיות רופא גדול כדי להבין שהמצב קשה"/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

"ישנה בעיה תברואתית קשה בכל בתי החולים", סיפר בריל. "כתוצאה מכך לא שוטפים את הרצפה ומנקים את השירותים רק לעיתים רחוקות. כמו כן, ישנה בעיה בפינוי כביסה מלוכלכת". בריל הסביר כי השובתים מהווים שליש מכוח האדם בכללית, מדובר בכוחות העזר. "יש קושי לרחוץ ולהחליף חיתול לחולים. אנחנו במצב חירום, אסור שזה יגבה חיי אדם. יש סכנה לזיהומים". בריל גם הצר על כך שרה"מ, המכהן כשר הבריאות לא מעורב במשבר. "חייבים למצוא את שביל האמצע אחרת נצטער מאד", סיכם בריל.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודיע כי ייפגש מחר עם יושב ראש ההסתדרות עופר עיני ועם אודי ניסן, הממונה על התקציבים באוצר, במטרה להביא לסיום השביתה בקופת חולים כללית. זו ההתייחסות הראשונה של סגן השר לשביתה מאז החלה.

עובדי המנהל והמשק בשירותי בריאות כללית פתחו ביום ראשון בשביתה ללא הגבלת זמן. עובדי המנהל מהווים כמחצית מהעובדים בקופה ומונים כ-15,000. העובדים מוחים על תנאיהם שלא שופרו בשנים האחרונות לטענתם לעומת סקטורים אחרים בשירות הציבורי.

על עובדי המנהל והמשק נמנים עובדי אחזקה, עובדי המכבסות, פקידות קבלה, עובדי ניקיון, סניטרים ועובדים נוספים. הם מספקים שירותים אלה לבתי החולים, למרפאות, למוסדות הקופה ולסגל הרפואי של קופת החולים הכללית. עם פתיחתם בשביתה נפגעו כל השירותים אותם סקטור זה מספק לקופת החולים לה יש 14 בתי חולים, בהם בתי החולים סורוקה, קפלן ובלינסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully