וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים מאסר ללוחם גולני שירה למוות בחברו

קובי מנדל

24.11.2009 / 14:21

בית הדין הצבאי של פיקוד צפון קיבל את הסדר הטיעון בין הפרקליטות הצבאית לבין סנגורו של דרזנר. במסגרת ההסדר הודה דרזנר בעבירת הריגה ובשימוש בנשקו תוך חריגה מכללי הזהירות

דניאל דרזנר, חייל מחטיבת גולני שהואשם בהריגת חברו ליחידה, סמל אור חדד, מפליטת כדור ירצה 27 חודשי מאסר בפועל, כך קבע הבוקר (שלישי) בית הדין הצבאי של פיקוד צפון לאחר שקיבל את הסדר הטיעון שנערך בין הפרקליטות הצבאית לסנגורו של דרזנר. עוד כן סוכם כי דרזנר יורד לדרגת טוראי. במסגרת עסקת הטיעון הודה דרזנר בעבירת הריגה ובשימוש בנשקו מספר רב של פעמים תוך חריגה מכללי הזהירות.

המקרה הטראגי אירע בחודש אוגוסט האחרון ברמת הגולן. לפי כתב האישום דרזנר כיוון את נשקו לעבר חדד, לאחר שזיהה אותו דרך הכוונת של רובהו. הוא העביר את נצרת רובהו לירי בודד וירה כדור אחד שגרם למותו של חדד. במשטרה הצבאית חשדו אז כי דרזנר וחברו שהו במרחק של כ-25 מטרים מחדד, כשאחד מהם הציב בפני חברו אתגר להשתמש בכוונת האופטית המכונה "טריג'יקון". מדובר בכוונת שמגדילה פי כמה את האובייקט ומאפשרת ליורה לדעת מרחק משוער אל המטרה. חדד פונה במצב אנוש לבית החולים על שם רבקה זיו בצפת. אליו הוזעקו רופאים גם מבית החולים רמב"ם בניסיון להציל את חייו. לבסוף נקבע מותו.


דרזנר, הנתון במעצר, צפוי להשתחרר בעוד כשנה וחצי מכלאו. פרקליטו, עורך הדין אהרון שליין, אמר לאחר הגשת כתב האישום כי החייל שרוי במצב נפשי קשה מאוד. "הוא עדיין בהלם ולא מצליח לעכל את התוצאות הקשות. ליבו עם משפחתו של חדד שנושאת באבל הכבד, וצריך לזכור שגם הוא חלק מהסיפור הטרגי הזה. הוא מבין שאת האירוע הקשה הזה הוא יצטרך לשאת לשארית חייו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully