וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: "לבטל את עמלות הבנקים"

עומר רבין

24.11.2009 / 14:13

13 חברי כנסת מכל סיעות הבית, מחד"ש ועד הבית הלאומי, חתמו על ההצעה של המועצה לצרכנות לביטול עמלת העו"ש בחשבונות הציבור. "עמלות העו"ש הפכו לעמלות עושק - צריך להפסיק לחלוב הציבור"

הצעת חוק לביטול העמלות הבסיסיות בבנקים הוגשה היום (שלישי) על שולחן הכנסת כשהיא מגובה בחתימותיהם של 13 חברי כנסת מכל סיעות הבית. ההצעה, ביוזמת המועצה הישראלית לצרכנות, מבקשת למנוע מהבנקים לגבות מלקוחותיהם עמלות שונות על ניהול שוטף של חשבון העובר-ושב וכן לבטל את העמלות הקיימות על פעולות בסיסיות ואלמנטריות בחשבון ובהן הפקדה או משיכת מזומנים, פדיון שיק, שאילתות מידע ועוד.

"הבנקים מרוויחים עלינו הרבה כסף כבר מעצם העובדה שיש לנו חשבון בנק אצלם. הכסף הנזיל בחשבונות העו"ש המגיע לסכומים של מיליארדים של שקלים בשנה מאפשר לבנקים להרוויח מהלוואות, ובמקרה של חשבונות הנמצאים ביתרת חובה, הלקוח נאלץ באופן מיידי לשלם ריביות גבוהות", מסביר מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג. "מיותר לציין, שבנקים אף אינם מתגמלים את הלקוחות בגין יתרת הזכות שבחשבון העו"ש שלהם או בגין הרווחים להם זכו. רווחים אלה לא מונעים מהבנקים להרוויח על חשבוננו גם פעם שנייה וזאת על ידי גבייה לא מוצדקת של עמלות בגין פעולות עו"ש. הגיע הזמן לבטל את עמלות העו"ש בכל הבנקים אחת ולתמיד".

לדברי המועצה, מרגע שהחל הקמפיין לפני כשבוע תחת הסיסמה "הבנקים חולבים אותנו! עמלת עו"ש - לא בא בחשבון", נאספו לא פחות מ-700 אלף מכתבים התומכים במאבקם כנגד העמלות.

להצעת החוק הצטרפו חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית: משמאל ניתן למצוא בין היתר את דב חנין (חד"ש) ואיתן כבל (עבודה) ולצידם מימין אורי אריאל (האיחוד הלאומי), אורי אורבך (הבית היהודי), כרמל שאמה (ליכוד) ורבים אחרים.

"עמלות העו"ש הפכו לעמלות עושק ומהוות כפל קנס על הציבור שמפקיד את כספו בבנקים. ביד אחת הבנקים מלווים את הכסף לציבור וגובים עליו עמלות וריבית וביד השני הגובים עמלות גבוהות על חשבון העו"ש עצמו", הסביר ח"כ אורבך את תמיכתו בהצעה.

"המצב היום בלתי נסבל. הבנקים גובים מאנשים עמלות בהיקפים שאי אפשר לתפוס ולאותם אנשים אין מנוס אלא לשלם עמלות אלה. ניסיונות קודמים להסדיר את העניין בחקיקה לא צלחו ולכן יש להחזיר את הנושא לטיפולה של הכנסת", הוסיף חנין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully