וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם העובדים הזרים יצטרפו להסתדרות?

אייל דץ

24.11.2009 / 13:43

בהסתדרות שוקלים הצעה לתיקון החוקה ולפיה עובדים זרים יוכלו להיות חברים שווי זכויות בארגון. היו"ר עיני: "לא רואה שום סיבה שתמנע מעובד זר להתקבל כחבר"

העובדים הזרים יצטרפו להסתדרות? הנהגת ההסתדרות החליטה היום (שלישי) בישיבתה השבועית להביא בפני בית נבחרי ההסתדרות הצעה לתיקון חוקת ההסתדרות, כך שעובדים זרים יוכלו להיות חברי הסתדרות שווי זכויות. ההנהגה החליטה כי "עם תיקון החוקה תפעל ההסתדרות כאיגוד מקצועי לקידום מעמדם, תנאי עבודתם, והגנה על זכויותיהם של מהגרי העבודה בישראל, על בסיס עקרונות השוויון והוראות הדין בישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם תיקון החוקה תפעל ההסתדרות כאיגוד מקצועי לקידום מעמדם, תנאי עבודתם והגנה על זכויותיהם של מהגרי העבודה בישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר בישיבה כי "הנהגת ההסתדרות קיבלה החלטה שמשנה מקצה לקצה את ההתייחסות לעובדים הזרים בכל הנוגע לדרך ייצוגם ומעמדם בתוך ההסתדרות. אני לא רואה שום סיבה שתמנע מעובד זר להתקבל כחבר כמו כל עובד ישראלי אחר".

כרגע קובעת חוקת ההסתדרות כי רק עובד שהוא אזרח או תושב ישראל יכול להיות חבר מן המניין. עם קבלת החלטת ההנהגה יתוקן סעיף זה כך שלכל עובד זר תתאפשר חברות מלאה ושוויונית. בכך, למעשה, תיסלל הדרך לכל עובד זר שחפץ בכך להצטרף להסתדרות ולקבל את כל הזכויות המוענקות לחברים לרבות הזכות להתארגן, הזכות לבחור ולהיבחר והזכות לקבל הטבות אחרות מההסתדרות.

במידה שהתיקון יתקבל, הוא יאפשר להסתדרות לייצג עובדים זרים שיצטרפו כחברים באופן משמעותי יותר. יצויין כי ההסתדרות טיפלה עד עתה בעובדים הזרים בעיקר בלשכה שנפתחה עבורם לפני מספר שנים במרחב ת"א. יחד עם זאת אין להסתדרות זכויות ייצוג של ממש כלפי העובדים מול המעסיקים.

כמו כן, הנהגת ההסתדרות החליטה היום כי היא מתנגדת לגירוש ילדי העובדים הזרים. ההחלטה קובעת כי יש למצוא לילדי העובדים הזרים פתרון "תוך שלילת אופציית הגירוש". עיני הסביר היום כי "מדובר במספר קטן מאוד של ילדים שגדלו בארץ וניתן למצוא עבורם פתרון שלא תוך גירושם מהארץ".

הפגנה נגד גירוש פליטים בתל אביב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"מדובר במספר קטן מאוד של ילדים שגדול בארץ וניתן למצוא עבורם פתרון שלא תוך גירושם מהארץ". עופר עיני/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בנוסף החליטה ההנהגה לתמוך בקביעת מדיניות מצמצמת של הקצאת היתרי עבודה כאשר המטרה היא לעודד מדיניות המאפשרת הקטנת האבטלה בישראל. ההנהגה אף החליטה לתמוך בהגברת האכיפה בדרכים הומניות למיגור תופעת העסקה בלתי חוקית וזאת תוך "שמירת זכויותיהם וכבודם של מהגרי העבודה". עיני הוסיף בעניין זה כי "יש לתת היתרים לעובדים זרים רק בהתאם לצרכים האמיתיים של המשק, תוך מיצוי האפשרויות של העסקת עובדים ישראלים. מדיניות אחרת והעדר אכיפה יביאו להתגברותה של הבעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully