וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא אעביר את עסקת שליט כמחטף"

פנחס וולף

24.11.2009 / 13:20

על רקע הביקורת סביב זהות האסירים שישוחררו אם עסקת שליט תצא לפועל, אמר רה"מ כי "נאפשר לשרים ולציבור לדון בנושא". במערכת הפוליטית מסתמנת תמיכה במהלך

רויטרס

(צילום: גדעון צנטנר, יותם רונן ורויטרס, עריכה: בת גולן, קריינות: אילן שניג)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) לעסקת שליט, שנראה כי מגיעה לישורת האחרונה בימים האחרונים. נתניהו אמר כי "אין עדיין עסקה ואינני יודע אם תהיה. אם תהיה עסקה, הדבר יובא להכרעה בממשלה ולא נחסוך דיון ציבורי בנושא, לא נעשה זאת במחטף ונאפשר לשרים ולציבור לדון בנושא. אין מה להחליט על דבר שלא סוכם ואין עדיין שום החלטה ושום סיכום". את הדברים אמר נתניהו בביקור במטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים.

ביקור רה"מ נתניהו במשטרה. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"עדיין אין עסקה ואינני יודע אם תהיה". נתניהו במשטרה/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

גורמים במערכת הפוליטית העריכו הבוקר כי ההצעה לעסקת שחרור גלעד שליט תאושר בממשלה. שרי ישראל ביתנו יקבלו חופש הצבעה וכל אחד מהם יצביע לפי מצפונו, שרי מפלגת העבודה, ובראשם אהוד ברק, צפויים לתמוך בהצבעה ואילו שרי ש"ס ימתינו לשמוע את פרטי העסקה וינהגו על פי הוראת מנהיגם הרב עובדיה יוסף. עם זאת, השר לענייני דתות יעקב מרגי הודיע אתמול כי הוא יתמוך בעסקה. לדבריו, הוא "תומך וסומך על הגורמים המעורבים. עם זאת, הם יצטרכו לשכנע אותנו שאין בעסקה סכנה גדולה".

ההערכה היא שהשרים ישראל כץ, יולי אדלשטיין ודן מרידור מהליכוד, וכן סטס מיסז'ניקוב מישראל ביתנו יתמכו בעסקה לשחרור שליט. ההתלבטות של אדלשטיין היא שמצד אחד הוא חש הזדהות, כאסיר ציון לשעבר, עם משפחת שליט. מצד שני, הוא חשוף ללחצים מצד אנשי ימין המתנגדים לשחרור מחבלים במסגרת העסקה. מקורבי מיסז'ניקוב אמרו כי "יש חובה לשחרר את גלעד, אך יש לתת את הדעת על זהות המחבלים שישוחררו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יכריע בעניין שליט? יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

ככל הנראה, השרים יעלון ושטייניץ מהליכוד ועוזי לנדאו מישראל ביתנו יתנגדו לביצוע העסקה. הערכה זו מתבססת בעיקר על עמדות שהציגו בעבר. רבים משרי הליכוד עדיין מתלבטים בסוגיה, בין המתלבטים ניתן למנות את השרים סילבן שלום, גלעד ארדן, לימור לבנת וגדעון סער.

יו"ר מפלגת הבית היהודי השר דניאל הרשקוביץ אמר כי הוא מתלבט כיצד להצביע, והוא יחליט סופית על פי העסקה שתובא לאישור הממשלה. גם השר משה יעלון שאמר בעבר כי אין עסקה בכל מחיר, יחליט על הצבעתו על פי העסקה הסופית שתובא להצבעה בממשלה. ההערכה היא שהשר שטייניץ יתנגד לעסקה כיו"ר ועדת חוץ וביטחון זאת בהתבסס על התנגדותו לעסקאות קודמות כמו העסקה לשחרור אלחנן טננבאום בה הוא הוביל את ההתנגדות כיו"ר ועדת חוץ ובטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully