וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: רמטכ"ל חמאס דורש חסינות

פנחס וולף וניר יהב

24.11.2009 / 15:30

מפקד הזרוע הצבאית של חמאס דורש שישראל לא תפגע בו בעתיד. לפי הדיווח, דרישה זו היא אחד הגורמים המעכבים את ביצוע העסקה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט)

מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, הנמצא בקהיר, דרש מישראל להתחייב שלא לפגוע בו בעתיד, כך דיווחה היום (שלישי) רשת הטלוויזיה האמריקאית בשפה הערבית אל – חורה. לפי הדיווח, דרישה זו היא אחד הגורמים לעיכוב בביצוע העסקה. היום צפוי המתווך הגרמני לשוב לישראל מקהיר.

בתוך כך, שר החוץ אביגדור ליברמן נפגש היום עם שר החוץ הגרמני גידו ווסטרוולה. בפגישתם עסקו השניים בעסקת גלעד שליט, בנושא ההתנחלויות ובאיום האירני. בנושא עסקת גלעד שליט אמר השר ליברמן כי הוא "לא יכול להביע עמדה כלפי העסקה ולכן אתייחס לעניין כשאראה מה מונח על השולחן. בכל מקרה קיבלנו החלטה ב"ישראל ביתנו" שכל אחד יצביע על פי הבנתו. זו החלטה מאוד לא פשוטה ומאוד אישית של שרי ישראל ביתנו ושל שרי הממשלה. אין זה נכון ששרים יעבירו מסר ויעקפו את הממונה על המשא ומתן חגי הדס שהוא מאוד מנוסה ואחראי, ובקשר רציף עם המתווך הגרמני ועם משפחת שליט. זה לא נכון ששרים יעבירו מסרים נוספים ואחרים".

קלטת גלעד שליט. רויטרס
"אנחנו מקווים שיהיה סוף טוב ושנגיע לתוצאה אנושית"/רויטרס

שר החוץ הגרמני, שמדינתו משמשת כמתווכת בעסקה לשחרור שליט, אמר בתגובה כי הוא "לא יכול להתייחס. אני לוקח את המו"מ בחשבון ואת גורל המעורבים. אנחנו מקווים שיהיה סוף טוב ושנגיע לתוצאה אנושית. אסור לסכן את התוצאה על ידי דיבורים".

בנושא ההתנחלויות אמר ליברמן כי "יש אי הבנה גדולה בעולם לגבי מושג ההתנחלויות. כשכותבים על "התנחלות" גילה צריך לדעת שזה שש דקות נסיעה מכאן (ממשרד החוץ - פ.ו) והיא שכונה ותיקה המאוכלסת ב-40 אלף תושבים. נחתמו שני הסכמי שלום בין ישראל למצרים ולירדן ומעולם נושא התיישבות יהודים לא היה מכשול. ההפך נכון, פינינו עשרות התנחלויות פורחות בעזה ועשינו טרנספר לאלפי יהודים ובתמורה קיבלנו חמאס בשלטון וטילים על שדרות. גם לפני 67', לפני שהקמנו יישוב אחד, היה אותו מצב. היה טרור, חיכוך ומתח. במשך 19 שנה מדינות ערב שלטו ביהודה שומרון ועזה ואף אחד לא הקים ולא דיבר על מדינה פלסטינית. ההתנחלויות מעולם לא היו מכשול לשלום".

שר החוץ הגרמני אמר בתגובה כי "ממשלת ישראל מכירה את עמדת גרמניה המתבססת על מפת הדרכים. צריך להתקדם במסגרת הזו ובכללה הקפאת ההתנחלויות כדי להניע את תהליך השלום מחדש".

על תכנית הגרעין האירנית אמר שר החוץ הגרמני כי "אנחנו רוצים להגיע לתוצאה טובה במו"מ, אך הסבלנות של הקהילה הבין לאומית היא לא אינסופית ואם אירן לא מגיעה בדרך של דיאלוג להבנה להקפיא את הגרעין, סנקציות הן אפשרות אחת שעליה נדון ונחליט יחד".

בתגובה לדברי השר הגרמני בנושא אירן אמר ליברמן כי "שמחנו לגלות את הנחישות מצד גרמניה. זה הזמן לקבל החלטות חד משמעיות. בסוף שנה זו יצטרכו לקבל החלטות מאוד ברורות. אנחנו מצפים שגרמניה תנסה להוביל עמדה חד משמעית על הצורך לעצור את הגרעין. כנראה שהקהילה הבין לאומית תצטרך לקבל החלטה על סנקציות קשות ונוקשות".

עדכון ראשון: 12:42

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully