וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: בקרוב אציג תוכנית ל"סיום העבודה" באפגניסטן

טליה שחר

24.11.2009 / 19:42

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר כי בקרוב יחשוף תוכנית אסטרטגית חדשה ש"תסיים את המלאכה" שנותרה באפגניסטן ותאפשר לשלטון המקומי לקחת אחריות על הביטחון במדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינשטוק)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר היום (שלישי) כי הוא "יכריז בקרוב מאוד" על האסטרטגיה החדשה עבור אפגניסטן וכי כוונתו היא "לסיים שם את העבודה" לאחר שמונה שנות לחימה. לדבריו, תוכניתו תכלול פירוט רציונלי של הדרך בה תפעל ארצות הברית להשיג את מטרותיה במדינה ותפרוט את תוכנית האימונים שיעברו כוחות הצבא האפגניים ואת המאמצים האזרחיים והדיפלומטים בהם תנקוט ארצות הברית לפני שתסיג את כוחותיה, אמר אובמה במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת הודו מנמוהן סינג.

ההודעה של אובמה מגיעה יממה לאחר ישיבת אסטרטגיה של הנשיא עם יועציו בנושא. "אחרי שהשלים סבב שיחות מחמיר, לנשיא אובמה יש את המידע הדרוש לו לקבל החלטה והוא יודיע עליה בתוך ימים", אמר אמש דובר הבית הלבן רוברט גיבס.

אובמה מתלבט כבר כמה חודשים בנוגע לבקשתו של מפקד הכוחות האמריקאים באפגניסטן לתוספת של 40,000 חיילים, אך על הפרק גם אפשרויות אחרות. לפי ה"ניו יורק טיימס", הנשיא בוחן את תגובת הקונגרס לתוספת של בין 20,000 ל-30,000 חיילים. לעומת זאת, "הוושינגטון פוסט" דיווח שיועציו הביטחוניים של אובמה, כולל שר ההגנה רוברט גייטס ורמטכ"ל מייק מאלן, תומכים בתוספת של בין 30,000 ל-40,000.

בין המשתתפים בפגישה אתמול היו סגן הנשיא ג'ו ביידן, שר ההגנה גייטס, מזכירת המדינה הילרי קלינטון, הרמטכ"ל מאלן, מפקד הכוחות האמריקאים באפגניסטן הגנרל סטנלי מקריסטל ושגריר ארצות הברית באפגניסטן קרל אייקנברי, שהביע בעבר את התנגדותו לתוספת כוחות.

יש כ-110,000 חיילים זרים באפגניסטן, מתוכן 68,000 חיילים אמריקאים. אובמה צפוי לשאת נאום לאומה במהלכו יפרוש את תוכניתו. לאחר מכן ייערכו שימועים בבית הנבחרים כדי לדון בהחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully