וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בן אליעזר: הבנייה בהתנחלויות מוקפאת

ניר יהב שליח וואלה! חדשות לאנקרה

24.11.2009 / 13:15

שר התמ"ת פועל בניסיון להחזיר למסלולם את היחסים המדיניים עם טורקיה. "הדגשתי בפני הנשיא עבדאללה גול את מחויבות הממשלה הישראלית והעומד בראשה להגיע להסדר שלום"

בן אליעזר נפגש עם נשיא טורקיה עבדוללה גול לפגישה מדינית ודן עמו ביחסים בין המדינות ובחשיבות להשיבם למסלולם. נשיא טורקיה עבדוללה גול אמר לשר התמ"ת בפגישה כי "ביקורו בטורקיה חודר ללבבות העם טורקי". בפגישה, שנערכה באנקרה וערכה כחצי שעה, אמר בן אליעזר כי הוא והנשיא דנו בכל הנושאים העומדים על הפרק, ביניהם המשא ומתן עם הפלסטינים, סוריה ואירן.

בנימין בן אליעזר נפגש הערב באנקרה עם סגן ראש ממשלת תורכיה. ששון תירם
"הדגשתי בפני הנשיא גול את מחויבות הממשלה והעומד בראשה להגיע לשלום". בן אליעזר/ששון תירם

"שמחתי על כך שהנשיא גול הביע מחויבות לשלום וליציבות ועל רצונה של טורקיה לחזור להיות שחקן מרכזי בשיחות עם הפלסטינים ועם הסורים. הדגשתי בפני הנשיא גול את מחויבות הממשלה הישראלית ואת העומד בראשה להגיע לשלום. הבהרתי לו כי הבעיה המרכזית היא אירן וכך סבור גם העולם הערבי המתון". גול אמר לבן אליעזר שהוא עוקב מקרוב אחר הביקור המוצלח והחשוב, "עלינו לנצל את האווירה הרגועה יחסית באזור כולו כדי לקחת צעד קדימה ולקדם את היחסים באזור. הטורקים מוכנים לסייע לכך". בנוגע לדרישה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, הבהיר בן אליעזר לגול שבפועל הבנייה בהתנחלויות מוקפאת.

בתוך כך, גורמים טורקיים בכירים מסרו לעיתון מקומי כי טורקיה הבהירה לבן אליעזר שעל ישראל לשפר את המצב ההומניטרי ברצועת עזה שלא השתנה רבות מאז המלחמה. לדבריהם, "על ישראל לבחור אם היא רוצה להפוך למדינה דמוקרטית בעלת אלמנטים ערבים, או שהיא מדינה יהודית. שניהם לא יכולים לבוא יחד".

הטורקים העלו במסגרת הביקור את דרישתם כי ישראל תרכוש מטורקיה ציוד בטחוני - כאקט של הדדיות לרכישות מערכות הנשק אשר רוכשת המדינה מהתעשיות הצבאיות בישראל. "זו לא פעם ראשונה שמעלים את הדרישה הזו - אני מאמין שהמוסדות המתאימים בישראל יתמודדו עם הבקשה", אמר בתגובה לדברים הנספח המסחרי של ישראל בטורקיה, דורון אברהמי, בראיון לוואלה! חדשות.

בסביבתו של שר התמ"ת בנימין בן אליעזר הופתעו מהעניין הרב שעורר ביקורו בטורקיה. עיתונאים טורקים סקרנים רבים הגיעו למלון באיסטנבול שבו השתתף בכנס כלכלי, במטרה לשמוע את דבריו. כן, גם שם חשים את המשבר ביחסים ועוסקים בו בהרחבה. העיתונים המקומיים קיבלו את פניו של בן אליעזר בכותרות גדולות, העוסקות ברובן במחלוקת שפרצה בין בן אליעזר לבין שר החוץ ליברמן על רקע אופיו המדיני של הביקור ובאפשרות שיציע לטורקיה לשוב ולתווך במשא ומתן בין ישראל לסוריה.

עיתונאים טורקים שעימם שוחחנו החמיאו לישראל שלקחה את היוזמה לידיים בניסיונות למוטט את חומת הקרירות בין שתי המדינות. "כולם מדברים על כך שישראל עשתה את הצעד הראשון במטרה להשיב את היחסים עם טורקיה למסלולם, וזה מאד חשוב", סיפרה לוואלה! חדשות כתבת טלוויזיה טורקית. "בן אליעזר הוא דובר טוב מאד של הממשלה הישראלית, הוא יודע כיצד לבחור את המילים ואני חושבת שהוא מעביר מסרים טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully