וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלקת עיניים, סירוס, הריון ואנרגטיות. מה עושים?

ד"ר איל נחמיאס

24.11.2009 / 10:08

דלקת עיניים, סירוס, הריון ואנרגטיות. מה עושים? אל דאגה. הווטרינר שלנו, ד"ר איל נחמיאס, עונה לשאלות שלכם

שלום רב. יש לי חתולה פרסית, אשר לאחרונה סובלת מדלקת עיניים. האם ישנן שיטות טיפול "סבתא"? ז"א, האם אפשר לרפא אותה בעצמי, ללא וטרינר?

למקרים של דלקת עיניים קלה ומזדמנת, אפשר לנסות פד גזה ספוג בתמצית של תה רגיל חמים. אם הבעיה חוזרת על עצמה ויש נפיחות, אודם, שינויי צבע של הקרנית (החלק השקוף החיצוני של העין), עכירות, דימום או בעיה שקיימת זמן ממושך, רצוי מאד לגשת לבדיקה של וטרינר המתמחה בעיניים, מאחר ויש בעיות שהטיפול המוקדם והאיכותי בהן עשוי לחסוך סבל רב ובעיות רבות בהמשך.

לדוגמא, גלאוקומה – שנוי בלחץ ניתן לטיפול קל בטיפות בשלבים מוקדמים. אך בשלב מתקדם עלול להיווצר מצב בלתי הפיך.

שלום, יש לי כלבה מסוג פורמניאן. היא בהריון כבר 57 יום, והיא כל הזמן רועדת. מה ניתן לעשות? האם המצב תקין?

הריון הוא תהליך הגורם לפעמים לשינויים מטבוליים, כלומר חילוף חומרים שונה. לפעמים מחסור תזונתי מסוים עלול לגרום לכך, או אולי לחץ של הגורים לקראת סוף ההיריון.

יש כלבים מהגזעים הזעירים שנוטים גם למחלה הנקראת SHAKER SYNDROME, שהיא מחלת רעידות הנגרמת מהפרעה עצבית. על מנת לאבחן מחלה זו אפשר לפנות לווטרינר שיבדוק אותה. רצוי לערוך אולטרא סאונד, ובדיקת דם.

ברשותי כלב ויסלה מדהים, אך אנרגטי בטירוף. כאמור לאחרונה מלאו לו שנתיים, ואנו שוקלים האם לסרסו ככלי להרגעת האנרגיות הבלתי נגמרות שבו. אני חייב לציין שהכלב ידידותי לסביבה ומעולם לא ברח עקב כלבה מיוחמת, או משהו דומה. מה מומלץ במצב כזה? לסרס ולהרגיע את הכלב,

לצערי, סירוס הוא לא פתרון לנושא האנרגטיות. האופי של גזע זה הוא לעיתים תוסס מאד, ומלא אנרגיות. ראשית, רצוי לעייף אותו בריצות ומשחקים. אפשר לשקול להביא כלב נוסף - אשר ישמש לו כל היום כחבר למשחקים.

אתם, ככל הנראה, "לא עומדים בקצב". מאד חשוב לחנך ולקבל הדרכה מסודרת של מאלף מקצועי, רצוי בסביבה הטבעית שלו. ניתן להיעזר ברצועה נכונה רגילה ולא נמתחת, בהאלטי או ב-GENTLE LEEDER, שהוא אביזר ריתמה למניעת משיכה וקפיצות.

שלום, יש לי כלבה בת 12, אך בניגוד לגילה המבוגר היא רצה ומשתוללת כמו כלבה בת שנה. אני לא רואה בה שום חולשה. האם היא תוכל להמליט, בהתחשב בגילה? ואם כן, האם זה בכלל רצוי לזווגה?

העובדה שהכלבה פעילה ושמחה, עדיין אינה פוסלת את העובדה שהיא בגיל מבוגר. בגיל זה יש כללים של עשה ואל תעשה.
עשה – מזון לכלבים מבוגרים, בדיקת דם תקופתית אחת לשנה, טיפול מונע לטפילים חיצוניים ותולעת הפארק ותולעים.
אל תעשה – לא להרביע, רצוי לעקר ולהימנע מזיווגים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully