וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "לישראל אין אומץ לתקוף אותנו"

טליה שחר

24.11.2009 / 9:14

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד דחה בביטול את האפשרות שישראל וארצות הברית יתקפו. אחמדינג'ד אמר את הדברים בתום פגישה עם נשיא ברזיל שהביע את תמיכתו בתכנית גרעין אזרחית באירן

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר אתמול (שני) שהאיומים הצבאיים של ישראל וארצות הברית נגד אירן הם נחלת העבר, ושבכל מקרה אין להם את האומץ לתקוף. המנהיג האירני גם הוסיף, שרוב העולם תומך באומה פלסטינית. אחמדינג'ד אמר את הדברים בתום פגישתו עם נשיא ברזיל לולה דה סילבה. את פניו קיבלו בברזיליה הבירה שתי הפגנות - אחת התומכת באירן ומנגד הפגנת תמיכה בישראל בה הונפו שלטים בהם נראה אחמדינג'ד במדים של קצין נאצי.

לדברי אחמדינג'ד, עידן ההתקפות הצבאיות והאיומים עבר מן העולם, וזה ברור "גם לאנשים שלוקים בשכלם". נשיא אירן גם הטיל ספק בכך שלישראל וארצות הברית יש את האומץ להוציא לפועל התקפות שכאלה. אחמדינג'ד הביע תמיכה במינויה של ברזיל – הדמוקרטיה הרביעית בגודלה בעולם – לחברה קבועה במועצת הביטחון.

שני המנהיגים דנו גם בתכנית הגרעין האירנית. בעוד המערב מחכה לתשובתה הרשמית של אירן לגבי טיוטת הסכם העשרת האורניום שלה, קרא הנשיא דה סילבה לפתרון "צודק ומאוזן". דה סילבה גם חזר על עמדתה של ברזיל, התומכת בזכותה של אירן לקיים תכנית גרעינית אזרחית, ומתח ביקורת על הניסיונות לבודד את אירן עקב שאיפותיה הגרעיניות.

מפגינים נושאים שלטים נגד ביקור נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד בברזיל. AP
המפגינים נשאו שלטים בהם נראה נשיא אירן במדים נאצים/AP

בתקופה האחרונה ברזיל החלה להביע עניין במזרח התיכון. בשבועות האחרונים הנשיא דה סילבה אירח את נשיא ישראל שמעון פרס ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. דה סילבה זכה לביקורת בשל הביקור הראשון של אחמדינג'ד במדינה. רבים ראו בביקור כחותר תחת ניסיונות המערב ללחוץ על אירן לבטל את תכנית הגרעין שלה. מברזיל אחמדינג'ד המשיך לביקור בשתיים מהידידות הגדולות של אירן בדרום אמריקה - ונצואלה ובוליביה. הוא ייפגש עם נשיאי שתי המדינות, הוגו צ'אבס ואוו מוראלס, ולאחר מכן ימשיך לסנגל בטרם ישוב לטהרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully