וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף בעזה בתגובה לירי רקטת קסאם

24.11.2009 / 9:01

חיל האוויר תקף מנהרות בדרום הרצועה בתגובה לירי הקסאם הלילה לעבר מערב הנגב. אתמול הודיע שר הפנים של חמאס כי הפלגים השונים הסכימו לא לשגר רקטות לעבר ישראל

חיל האוויר תקף לפנות בוקר (שלישי) אתר לייצור רקטות של חמאס בצפון רצועת עזה ושתי מנהרות בדרום הרצועה. זאת, בתגובה לירי רקטת קסאם אמש לעבר מערב הנגב. רקטת קסאם התפוצצה אתמול סמוך לקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. התראת צבע אדום הופעלה בקיבוץ ובסביבתו. לא נמסר על נפגעים או נזק.

פלסטיני מתאמן בירי רקטות קסאם. רויטרס
להערכת גורמי ביטחון, הרקטה נורתה משטח הסמוך לישוב בית חנון/רויטרס

מוקדם יותר אתמול אישר שר הפנים של חמאס, פתחי חמאד, את הצהרותיו הקודמות לפיהן הושגה הסכמה בין כלל הפלגים הפלסטינים ברצועה לפיה אף אחד מהם לא יישגר רקטות לעבר ישראל אלא במצב בו ישראל תסלים את המצב או תפלוש לרצועה. חמאד הכחיש הודעות של חלק מהפלגים אשר הכחישו את קיומו של הסכם מסוג זה. הוא הוסיף כי "חמאס לא עומד מול ההתנגדות אלא מחזק את הפעילות הלוחמת נגד הכיבוש, אולם הדבר חייב להיעשות בפה אחד. משרד הפנים ערך שרשרת פגישות עם כל הפלגים הפלסטיניים והוסכם על הפסקת פעילות ירי הרקטות".

ביום שבת התפוצצה רקטת קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא נמסר על נפגעים או נזק. התראת צבע אדום הופעלה בשדרות ובישובים הנמצאים בגזרת האזור שאליו שוגרה הרקטה.

להערכת גורמי ביטחון, הרקטה נורתה משטח הסמוך לישוב בית חנון. ככל הידוע, שום ארגון ברצועת עזה, לא נטל על עצמו את האחריות לביצוע הירי. כתגובה לירי תקפו ביום ראשון מטוסי קרב של צה"ל מטרות ברצועת עזה, כך דיווחו מקורות פלסטינים ברצועה. לדברי גורמי רפואה פלסטינים שבעה פלסטינים נפצעו בהפצצות. מדובר צה"ל נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה, אחד בצפון הרצועה ושני במרכזה. כמו כן הותקפה מנהרה להברחת אמצעי לחימה במרכז הרצועה.

בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "צה"ל לא יסבול ירי מצד ארגוני הטרור לעבר שטח מדינת ישראל ויפעל בחומרה כנגד כל ניסיון להפר את השקט ביישובי ישראל ודרום הארץ". דובר צה"ל הודיע כי זוהו פגיעות מדוייקות בכל המטרות אך לא ידוע לצה"ל על פצועים פלסטינים בתקיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully