וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "נעשה הכל להחזיר את גלעד שליט"

פנחס וולף ורמי שני

24.11.2009 / 12:30

בביקור בשדרות אמר גבי אשכנזי כי "כמי שעומד בראש הצבא אני מחויב לעשות הכל להחזיר את שליט הביתה". גם שר הביטחון הדגיש את מחויבות מערכת הביטחון להשיב את גלעד: "נעשה כל מהלך ראוי ואפשרי"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף)

הרמטכ"ל גבי אשכנזי התייחס למגעים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט בביקור שערך בשדרות. אשכנזי אמר כי "כמי שעומד בראש הצבא, אני מחויב לעשות הכל כדי להחזיר אותו הביתה, ואני מקווה שנראה אותו במהרה בביתו".

שר הביטחון אהוד ברק שביקר הבוקר בבסיס הקליטה והמיון לרגל גיוס לחטיבת כפיר שב והדגיש בפני המתגייסים החדשים כי "לישראל אחריות עליונה מוסרית ופיקודית להשיב את גלעד הביתה. נעשה כל מהלך ראוי ואפשרי להחזיר אותו".

התקדמות במו"מ לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. ערוץ 1, שי מכלוף וגדעון צנטנר, רויטרס
ככל הנראה רוב בממשלה לאישור העסקה. שליט/רויטרס, ערוץ 1, שי מכלוף וגדעון צנטנר

בתוך כך, משפחות שכולות שקרובי משפחתן נרצחו בפיגועים וארגון אלמגור עתרו היום לבג"ץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד הצנזורה הצבאית בדרישה לפרסם את הקריטריונים לשחרור אסירים ביטחוניים פלסטינים במסגרת עסקת שליט. העותרים הם רון קרמן, אביה של טל ויוסי מנדלביץ אביו של יובל, שנרצחו בפיגוע בקו 37 בחיפה, וכן יוסי צור, אביה של נועה שנרצחה בפיגוע בכפר סבא.

אמש אישרו מקורות בחמאס לרשת הטלוויזיה "אל-ערביה" כי משלחת חמאס שנמצאת בקהיר הכוללת את בכירי התנועה ד"ר מחמוד א-זהאר, חליל אל-חיה וניזאר עוואדאללה ייפגשו היום עם המתווך הגרמני. עוד דווח כי הפגישה תיעשה בתיאום עם ממשלת מצרים והצדדים ידונו בה בנוסח הסופי של עסקת שליט.

אמש תיאר גורם בכיר בחמאס את הידיעות אודות ביצוע קרוב של עסקת שליט כ"צירוף של הדלפות ישראליות במטרה להשפיע כל בנינו האסירים ומשפחותיהם וללחוץ ולהשפיע על המשא ומתן הבלתי ישיר שמתקיים באמצעות המתווך הגרמני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully