וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון חזק לכי"ל, למרות ירידה של 67% ברווחים

טל לוי

24.11.2009 / 8:24

בהתאם לתחזיות האנליסטים: הכנסותיה של כיל ירדו ב-38% והרווח התפעולי ירד ב-67% ל-288 מיליון דולר. מניית החברה זינקה ב-100% מתחילת השנה

שוק האשלג העולמי אמנם עדיין נמצא במשבר אולם גם בתקופה קשה שכזו ממשיכה לייצר מזומנים בהיקפים נאים – מה שמסביר זינוק של 100% במניה מתחילת 2009: הכנסותיה של יצרנית הדשנים ומוצרי התעשייה כימיקלים לישראל ירדו ב-38% והסתכמו ב-1.35 מיליארד דולר והרווח התפעולי ירד ב-67% ל-287.7 מיליון דולר.

בשורה התחתונה מציגה כימיקלים לישראל ירידה של 67% ברווח הנקי שהסתכם ב-256 מיליון דולר – בין היתר גם בשל הטבת מס שביטלה כמעט לחלוטין את חבות המס. הטבת המס היא בעקבות השינויים העתידיים במיסי החברות והיא משותפת לכל החברות שפירסמו את הדו"חות לרבעון השלישי של 2009.

הכנסותיה של כיל טובות במעט מקונצנזוס האנליסטים ונמוכות בב-2% מקונצנזוס תחזיות האנליסטים בשורת הרווח הנקי.

למרות הירידה ברווח הנקי, ממשיכה כימיקלים לישראל לייצר מזומנים מפעילות שוטפת והם הסתכמו ב-242 מיליון דולר ברבעון השלישי בלבד – ירידה של 66% לעומת הרבעון המקביל.

שמרה על הרווחיות הודות להישענות על כמה מגזרים

ב-22 בדצמבר 2008 הודיעה כיל כי החברה הבת, כיל דשנים תמשיך לייצר אשלג אולם תאגור אותו בצורת הר. המפעל של כיל נמצא באיזור סדום ומאחר ומדובר באיזור יבש, האשלג אינו נפגע. מדובר במהלך דומה לזה שביצעה החברה גם ב-2006 אז אגרה כיל את האשלג עד שעלו הביקושים. פעילות ייצור ומכירת האשלג הוסטה לכי"ל דשנים באירופה- שם לא ניתן לאחסן את האשלג - ולקוחות החברה רוכשים את האשלג מאירופה.

כימיקלים לישראל פועלת בכמה מישורים: הראשון, כיל דשנים מרכזת את תחום הפעילות העיקרי של החברה שהוא הפקת דשנים מבוססי אשלג, זרחן (פוספט) וחנקן מים המלח ומכירתם כדשן לכל העולם ובעיקר לברזיל, הודו וסין.

המגזר השני הוא כיל מוצרים תעשייתיים הכולל את תחום הברום (המשמש כמעכב בעירה בתחום האלקטרוניקה כמו מעגלים מודפסים) ומלחי כלור המשמשים בתעשיית הטקסטיל והקוסמטיקה ובו פועלת כי"ל גם באמצעות חברת סופרסטה שנרכשה באוגוסט 2007. מוצרים תעשייתיים נוספים הם מתיל ברומיד המשמש לחיטוי הקרקע. המגזר השלישי הוא מוצרי התכלית המבוססים על מלחי זרחן המשמשים בתעשיית המזון, חומרי הניקוי האלקטרוניקה והכימיה. שימושים נוספים הם מעכבי בעירה ביערות ובשטחים פתוחים. בינואר 2008 רכשה כיל מוצרי תכלית פעילות עסקית בתחום הטיפול במים מקבוצת henkel הגרמנית תמורת כ- 89 מיליון דולר.

אנליסטים סבורים כי אחד ממוקדי הכח של כיל הוא השענותה על כמה מגזרים ולא רק על מגזר הדשנים לחקלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully