וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר האמריקאי בדרך הביתה?

24.11.2009 / 7:53

בעקבות הביקורות המחריפות על תפקודו של טימותי גייתנר, החלו בכירים בארה"ב להעלות את שמו של מנכ"ל ג'יי.פי מורגן, ג'יימי דימון, כמועמד אפשרי להחליפו

בעקבות הביקורות המחריפות בגבעת הקפיטול על שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, החלו קובעי מדיניות בכירים בממשל האמריקאי לשקול להחליפו ואף העלו את שמו של מנכ"ל ג'יי.פי. מורגן צ'ייס, ג'יימי דימון, כמועמד פוטנציאלי - כך דיווח העיתון "ניו יורק פוסט".

בקונגרס נשמעו בשבועות האחרונים קולות שקראו להתפטרות גייתנר, בשל האופן הכושל שבו הוא מנהל את כלכלת ארה"ב, והן בשל תפקודו כנשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק - התפקיד הקודם שבו כיהן. יש מחוקקים שאף הרחיקו לכת והחלו להעלות שמות של מחליפים פוטנציאליים - הבולט שבהם הוא זה של מנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס, ג'יימי דימון.

"ניו יורק פוסט" ציטט מכר של דימון, שהעיד כי הוא "ישמח לשרת את המדינה". העיתון גם דיווח כי באחרונה ערך דימון ביקורים תכופים בוושינגטון ונפגש עם בכירים בממשל. עם זאת, ייתכן כי דימון, הידוע כתומך במפלגה הדמוקרטית, לא ימהר לחתור תחת גייתנר. מקורבים אליו אמרו כי הוא מנסה להרגיע את ההתלהבות סביב רעיון מינויו, וכי הוא תומך בגייתנר.

בשבוע שעבר פירסם ניל ברופסקי, המפקח על תוכנית הממשל האמריקאי לחילוץ הבנקים (TARP), דו"ח שבו מתח ביקורת על התנהלות הממשל בחילוץ AIG. לפי הדו"ח של ברופסקי, הבנק הפדרלי של ניו יורק, ובראשו גייתנר, לא התאמץ דיו לשמור על כספי משלמי המסים כשחילץ את ענקית הביטוח, לאחר ששותפיה למסחר סירבו לוותר על הכספים שהיא חייבת להם. "הבנק הפדרלי של ניו יורק קיבל החלטות שהגבילו בצורה קשה את היכולת של AIG לקבל הנחות מצד הבנקים", כתב ברופסקי.

מוקדם יותר השבוע אמר נציג בית הנבחרים הדמוקרטי, פיטר דפאזיו, בראיון ל-MSNBC, כי גייתנר צריך ללכת. ביום ראשון אמר קווין בריידי, נציג רפובליקאי, כי יש חוסר שביעות רצון מגייתנר בשתי המפלגות. "השמרנים מסכימים והליברלים הדמוקרטים מסכימים שהגיע הזמן להתחלה חדשה", אמר בריידי בעת שימוע בוועדה הפיננסית המשותפת של הקונגרס.

בעוד שהתמיכה בגייתנר מידלדלת והולכת, שם שחוזר ועולה בקרב המחוקקים כמי שמתאים להחליפו הוא זה של דימון, שהצליח להוביל את הבנק שבראשו הוא עומד לרווחיות עקבית במהלך המשבר הפיננסי - כך דיווח ביום שני העיתון "ניו יורק פוסט".

מלבד השבחים להם זכה על הצלחתו בניווט ג'יי.פי מורגן אל מחוץ למשבר, ועל רכישת וושינגטון מיוצ'ואל ובר סטרנס, הצליח דימון לשמור על תדמית נקייה גם בנוגע לבונוסים במגזר הבנקאי - נושא שפגע בתדמית של רבים מעמיתיו, בהם מנכ"ל גולדמן סאקס, לויד בלנקפיין. דימון אמר בכמה הזדמנויות כי הוא לא יכתוב צ'קים שמנים כדי לפתות עובדים להישאר או למשוך כישרונות חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully