וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "מוקדם לדבר על השלמת העסקה"

אופק עיני

24.11.2009 / 6:00

בארגון מאשימים את ישראל בניסיון להפעיל לחץ באמצעות הדלפות לתקשורת. המשנה לראש הממשלה סילבן שלום הכחיש דיווחים פלסטינים לפיהם ברגותי וסעדאת ישוחררו בעסקת שליט

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

גורם בכיר בחמאס תיאר אמש (שני) את הידיעות אודות ביצוע קרוב של עסקת שליט כ"צירוף של הדלפות ישראליות במטרה להשפיע כל בנינו האסירים ומשפחותיהם וללחוץ ולהשפיע על המשא ומתן הבלתי ישיר שמתקיים באמצעות המתווך הגרמני".

הגורם אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי "אנו בחמאס נמשיך במאמצינו באמצעות הגורמים המעורבים בתיק עסקת שליט בארגון, בניסיון להסיר את המכשולים ששם הכיבוש בדרך להצלחת העסקה". הגורם הוסיף כי "אנו מקווים שנגיע לעסקה מכובדת לעמנו בקרוב, אך עלינו להבהיר כי מוקדם לדבר על תוצאות ספציפיות או על כך שאנו נמצאים קרוב להסכמה בנוגע לעסקה".

מוקדם יותר אמר האחראי על קשרי החוץ בחמאס, אוסמה חמדאן כי "מוקדם מדי לדבר על השלמת עסקת שליט בצל ההתעקשות הציונית". בהצהרה שהעביר לתחנת הטלוויזיה "אל-קודס" המזוהה עם חמאס הוסיף חמדאן כי "קיימת רצינות אצל הנהגת הארגון להגיע לסיום העסקה". חמדאן הוסיף כי "אנו מחוייבים שלא לדבר על הפרטים בעסקה כלל, וישנה מחוייבות מצד הנהגת הארגון שלא להגיב להדלפות הציוניות הקשורות לעסקה".

בתוך כך, המשנה לראש הממשלה סילבן שלום אמר אמש כי חמאס יהיה אחראי למקרה בו עסקת שליט תיכשל ולא תצא לבסוף אל הפועל. בראיון לרשת הטלוויזיה בי.בי.סי בערבית הוסיף שלום כי ישראל לא תשחרר במסגרת העסקה את חבר המועצה המחוקקת מטעם פתח מרואן ברגותי ואת מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין אחמד סעדאת. שלום אמר עוד כי המשך ההתקדמות בעסקה תלוי בארגון חמאס המציב תנאים שישראל לא תקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully