וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן בארגנטינה: לא רוצים עוד אינתיפאדה

אופק עיני

23.11.2009 / 22:16

יו"ר הרשות נפגש עם נשיאת ארגנטינה וחזר על דבריו כי ישראל צריכה להקפיא לחלוטין את הבנייה בהתנחלויות, אך הצהיר כי עמו בחר בדרך השלום ושאין לפלסטינים כוונה לפתוח שוב בהתנגדות אלימה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

"אלוהים לא רוצה שהמדינה הפלסטינית תוקם אל תוך אינתיפאדה חדשה", כך אמר הערב (שני) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בתום פגישה שקיים עם נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדס קירשנר בבואנוס איירס.

במסיבת עיתונאים משותפת, התייחסה קירשנר למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ואמרה: "ארצות הברית יכולה לעשות יותר ממה שהיא עושה, כדי לחדש את המשא-ומתן. אנחנו לא יכולים להתעלם מהתפקיד של ארצות הברית, מכך שהיא יכולה להשפיע על ישראל לחזור לנקודה בה המשא ומתן נפסק".

אבו מאזן חזר על דבריו כי ישראל צריכה להקפיא לחלוטין את הבנייה בהתנחלויות, כולל את הבנייה לצורך "ריבוי טבעי". "מה שאנו דורשים נמצא במפת הדרכים", הוא אמר. "זה מה שברק אובמה אמר במהלך ביקורו בקהיר".

אבו מאזן הודה לקירשנר על האירוח ואמר כי "מה שעושה ממשלת ישראל מסוכן מאוד. בניית אלפי יחידות דיור בהתנחלויות, הקמת גדר ההפרדה הגזענית, סגירת ירושלים ומניעת תפילות המתפללים בתוכה יובילו בראש בראשונה לחוסר אפשרות להקים מדינה פלסטינית בעלת רציפות טריטוריאלית, ובכך מאיימות על סיום המאבק ועל השגת השלום".

אבו מאזן פנה לקירשנר ואמר "אנו זקוקים, כבוד הנשיאה, שכל מי שביכולתו יאמר לממשלה הישראלית שהיא מבצעת טעות, ושעליה לחזור בה ממדיניות ההתנחלות וליישם את ההחלטות הבינלאומיות, ולהמשיך ביוזמות שאימצו הממשלות הקודמות בישראל. במיוחד, עליה להמשיך במפת הדרכים, וזאת על מנת שנוכל לחדש את המשא ומתן להסדר הקבע. אין שלום כל עוד יש כיבוש והתנחלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully