וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לראות במניות אפריקה כשייכות לנו"

שרון שפורר

23.11.2009 / 20:57

הבנקים הגדולים, למעט בנק הפועלים, העבירו לשופטת ורדה אלשיך את תגובתם בנוגע לבקשתה של אפריקה ישראל לאשר את הסדר החוב שאליו הגיעה עם בעלי האג"ח שלה

הבנקים הגדולים, למעט בנק הפועלים, העבירו היום (שני) לבית המשפט את תגובתם, בנוגע לבקשתה של אפריקה ישראל לאשר את הסדר החוש שאליו הגיעה עם בעלי האג"ח שלה. לטענת הבנקים - הכוללים את לאומי, דיסקונט, מזרחי-טפחות והבינלאומי - יש לראות במניות אפריקה המשועבדות להם (29% מהחברה) כשייכות להם ולא ללב לבייב, העל השליטה באפריקה.

החוב של לבייב לבנקים דרך ממורנד, החברה הפרטית שבבעלותו, מסתכם בכמיליארד שקל. לטענת הבנקים, עצם הבקשה של אפריקה לעשות שימוש במניות המשועבדות לטובת בעלי האג"ח - מהווה עילה להעמדת החוב של לבייב לפרעון מיידי, כלומר - למנות כונס למניות ולנקוט צעדים נוספים להגנה על הבטוחה.

אתמול דווח כי הבנקים העבירו לנציגות בעלי האג"ח של אפריקה מסמך, שלטענתם מהווה הצעת פשרה בהסדר שלהם עם לבייב. על פי גורמים המקורבים לנציגות, היא החליטה שההצעה לא ראויה ולכן אין טעם לדון בה.

בשבוע שעבר נחשף כי לבייב חתם על הסכם עם כל הבנקים הגדולים, למעט בנק הפועלים, לגבי הזרמה של 300 מיליון שקל כנגד חוב שהוא חב להם בהיקף של כמיליארד שקל (כ-450 מיליון שקל ללאומי והיתר לדיסקונט, מזרחי טפחות והבינלאומי). בהסכם שעליו חתם דרשו ממנו הבנקים להוסיף הבהרות שונות להסדר של אפריקה ישראל מול בעלי האג"ח. מחזיקי האג"ח טוענים כי הבהרות אלה מעקרות מתוכן את ההסדר שחתם עמם לבייב, ובפגישה שקיימו בסוף השבוע שעבר החליטו שלא להסכים לדרישת הבנקים.

נציגות מחזיקי האג"ח לא גיבשה עדיין עמדה בנוגע להצעה החדשה של הבנקים - אם השינויים בה "קוסמטיים" בלבד, או שיש בה פשרה של ממש. מחר תתכנס הנציגות כדי לדון בכך. בישיבה מחר עשוי להשתתף גם שמואל גורטלר, הבעלים של בית ההשקעות אלומות. גורטלר משמש יועץ כלכלי מיוחד לבנקים בנוגע להסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully